40 anys de l'Hospital General de Catalunya: 15 milions de pacients i 600.000 cirurgies
Durant aquest període el centre s'ha consolidat com un hospital de referència a la comarca
Imatge de la façana principal de l'Hospital Universitari General de Catalunya / Foto: Cugat Mèdia
SocietatPublicat avui, a les 06:00 per Alba Triadó
L'Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC) arriba a la maduresa amb un balanç positiu d'una trajectòria de 40 anys. El centre mèdic, fundat el 1984, s'ha consolidat com un hospital de referència a la comarca d'on són el 88% dels usuaris. Amb més de 15 milions de pacients atesos i 600.000 intervencions quirúrgiques realitzades, l'equipament sanitari mira cap al futur apostant per la innovació tecnològica i la formació de nous professionals mèdics.
Escolta-ho
L'HUGC va néixer el 1984 fruit a l'impuls de Leonci Domènech Closes i Carles Soler Durant, dos metges amb una "visió pionera que volien descentralitzar la sanitat catalana". En una entrevista al magazín 'Faves comptades', el gerent de l'hospital, Joan Izquierdo, ha explicat que en el seu origen, es tractava d'un projecte "completament original". Izquierdo ha destacat alguns moments clau que han definit l'evolució de l'hospital, com l'aliança amb el grup Quirónsalud o la implementació de tecnologia d'avantguarda, com la cirurgia robòtica.
Joan Izquierdo, gerent de l'Hospital Universitari General de Catalunya / Foto: Cugat Mèdia
Amb unes instal·lacions que han crescut fins a les set plantes i més de 90.000 metres quadrats, el centre s'ha convertit, segons el gerent, en un centre de referència al Vallès Occidental: "Hem fet una tasca d'hospital de referència molt important, tot i que som de gestió privada", ha destacat.
El 1998, l'Hospital Universitari General de Catalunya va ser el primer a Europa a obtenir el prestigiós segell de qualitat de la Joint Commission International. Tot i haver perdut aquest reconeixement durant un temps, Izquierdo subratlla la importància de mantenir uns estàndards d'excel·lència que no només impliquen la tecnologia sinó també "la cohesió i la motivació dels equips mèdics, que són la peça clau del centre".
Entre les innovacions més destacades, l'hospital ha desenvolupat programes com el codi ICTUS per tractar de manera ràpida i eficient casos de vessaments cerebrals i infarts. Més enllà dels avenços tecnològics, per al gerent la clau està en el capital humà del centre: "La tecnologia més important és la humana, i aquesta no és només qüestió de diners, sinó de tenir un projecte sòlid", afirma el gerent.
Amb reptes de cara al futur, com mantenir-se al capdavant de la innovació i reforçar la relació amb els pacients, Izquierdo es mostra optimista. "Haver arribat als 40 anys ja és un èxit, però el veritable triomf és continuar tenint un projecte per seguir creixent." Això passa, segons el gerent, per "integrar el territori, els nous professionals i la intel·ligència artificial per donar el millor servei". En aquest sentit, des de l'hospital també remarquen el compromís amb la investigació, la docència i la implicació en el territori.