Què és i com funciona el Grup d'Atenció a la Víctima dels Mossos de Sant Cugat?
Aquesta unitat policial ofereix assessorament, protecció i seguiment a les víctimes de violència masclista i domèstica
Imatge d'arxiu de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia (Lluís Llebot)
SocietatPublicat el 9/novembre per Redacció
El Vallès Occidental ha registrat 772 denúncies per violència contra les dones durant el segon trimestre del 2024, el màxim històric des que se'n tenen xifres. Segons les dades de l'Observatori comarcal, aquestes dades suposen un augment del 19,3% respecte al trimestre anterior. Per fer front a aquesta xacra, la societat disposa de diverses eines. Una d'aquestes és el Grup d'Atenció a la Víctima (GAV) dels Mossos d'Esquadra, una unitat que s'encarrega de la protecció, seguiment i assessorament a les víctimes de violència domèstica i de gènere. Per conèixer com funciona aquesta unitat, el magazín 'Faves comptades', ha entrevistat la responsable del GAV de la comissaria de la ciutat, Araceli Serrano.
Escolta-ho
L'agent Araceli Serrano és membre del Grup d'Atenció a la Víctima dels Mossos d'Esquadra a la comissaria de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia
L'atenció telefònica de la línia 900.900.120 i de correu electrònic, 900900120@gencat.cat, és un servei gratuït i confidencial que funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any. Aquest servei atén les demandes relacionades amb qualsevol forma de situació de violència contra les dones.
Pots escoltar el magazín 'Faves comptades' de dilluns a divendres de 10 h a 12 h al 91.5 FM i a cugat.cat/directe