'DeCollserola', la nova associació per potenciar el producte local
El projecte es marca l'objectiu de la comercialització conjunta en restaurants i botigues ecològiques
Productors de DeCollserola treballant a l'hort / Foto: Cedida
SocietatPublicat el 3/novembre per Guillem Andrés
Set productors de Collserola s'han unit amb l'objectiu de la comercialització conjunta en restaurants i botigues ecològiques, per a potenciar el producte local i de temporada que no es troba habitualment en el mercat. El projecte, anomenat 'DeCollserola', està impulsat per membres de l'Ortiga, La Rural i Rabassaires, als quals s'hi han afegit quatre productors més. Un altre repte és el d'ampliar la distribució dels productes a escoles.
El productor de l'Ortiga, Sergi Turch, explica la voluntat d'endinsar-se en establiments "que vulguin mostrar als clients un producte molt específic i de la terra". El "producte estrella", segons Turch, és el tomàquet mandó, però també amplien l'oferta a altres verdures i hortalisses. D'aquestes, en detalla l'albergínia blanca o les bledes de colors.
Un altre objectiu és el d'expandir el seu producte a les escoles, encara que alguns productors ja els estan distribuint de manera independent a nou centres de Sant Cugat. "El que volem fer és acabar-ho de professionalitzar i poder entrar a altres escoles", afirma.
Per altra banda, Turch manifesta que en els darrers anys s'ha notat un lleuger increment de la superfície agrícola a Collserola, però apunta que l'espai és petit i no pot haver-hi un gran creixement.
DECLARACIONS
Sergi Turch
El que oferim principalment són productes de temporada. El tomàquet mandó és el producte estrella, però ho és en la seva temporada. Durant tot l'any hi ha la resta de verdures. Ens volem especialitzar en producte molt local o en varietats com l'albergínia blanca o les bledes de colors. Productes que siguin diferents del que podem trobar al mercat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio