Cristina Vila llança Skirtu, una marca de moda versàtil i sostenible amb segell santcugatenc

De les xarxes socials a la costura: el salt a l'emprenedoria de la santcugatenca Cristina Vila

La santcugatenca Cristina Vila Umbert amb un conjunt de la seva marca de roba, Skirtu / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 14/octubre per Alba Triadó

La santcugatenca Cristina Vila Umbert ha fundat Skirtu, una marca de moda especialitzada en faldilles i altres peces de roba versàtils. Després de més de 12 anys dedicada al màrqueting digital i les xarxes socials, Vila va dedicar un any a formar-se en costura i patronatge, donant forma a un projecte que ara s'ha materialitzat en un comerç electrònic amb distribució europea.

Escolta-ho

La creadora explica que la idea va sorgir durant un any sabàtic, després d'haver deixat el món de les xarxes socials. Durant aquest temps va fer classes de costura a l'Ateneu i de patronatge a Pou d'Art i a una escola de Barcelona. "Vaig començar a fer roba que m'agradava i vaig dir, si no vull tornar a les xarxes socials i això m'agrada, doncs endavant", explica Vila.

Producció local i sostenible

Així va néixer Skirtu, una marca que aposta per la sostenibilitat i la producció local, amb peces fetes principalment a Mataró i Barcelona. "Mataró és un centre neuràlgic del gènere de punt", explica l'emprenedora. La primera col·lecció del projecte es caracteritza per l'ús del vellut mat i de dissenys bicolors que permeten múltiples combinacions.

Vila destaca la versatilitat de les peces com un element diferenciador de la marca: "Són faldilles bicolors que et pots posar el color que vulguis davant o darrere i amb els tops el mateix. Amb dues peces tens realment quatre combinacions de colors diferents segons com te'ls giris."

Dues models amb peces de la col·lecció 'always free in Mar Bella' d'Skirtu / Foto: Cedida Skirtu


Reptes i satisfaccions d'emprendre

El procés de creació de la marca ha durat aproximadament poc més d'un any, durant els quals la santcugatenca s'ha enfrontat a diversos reptes, com els retards en la producció o les complicacions en la creació de la botiga en línia. Malgrat això, vila es mostra optimista: "Veure el projecte fet realitat en una web i una botiga en línia on ho pots vendre tot és molt satisfactori".

En aquest sentit, l'emprenedora també destaca l'alegria que li produeix que el seu entorn faci servir les seves creacions: "Veure les meves amigues amb la meva roba i que comença a agradar és molt satisfactori." Vila assenyala que un altre moment gratificant d'aquest procés ha estat la primera sessió de fotos professional amb les models lluint les seves creacions.

Amb un públic objectiu de dones de 25 a 45 anys i amb una presència en línia a escala europea, Skirtu té les portes obertes a noves col·laboracions i creixements futurs. "De moment començo online, però no descarto en el futur obrir-me al mercat multimarca", afirma Vila.


DECLARACIONS

Cristina Vila

En aquest any sabàtic vaig començar a fer classes de costura i patronatge i, sense adonar-me, estava gestant el meu nou projecte. Estava fent roba que m'agradava i vaig dir, home, si ja tinc clar que no em puc dedicar tota la vida a les xarxes socials i això m'agrada, doncs endavant.

Your browser doesn’t support HTML5 audio