Dr. Camilo Fernández: 'Hem d'intentar que el pacient sigui amo de la seva malaltia'

El coordinador del Servei de Medicina Familiar de l'HUGC explica els objectius d'aquesta unitat al 'Faves comptades'

Dr. Camilo Fernández, coordinador Servei Medicina Familiar de l'Hospital Universitari General de Catalunya / Foto: Cugat Mčdia

Societat

Publicat el 6/octubre per Alba Triadó

L'Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC) ha posat en marxa el Servei de Medicina Familiar que ofereix atenció primŕria i avaluació mčdica integral dins del mateix centre hospitalari. El servei vol proporcionar una atenció més propera i empŕtica als pacients de totes les edats. El magazín 'Faves comptades' n'ha parlat amb el doctor Camilo Fernández, coordinador d'aquesta unitat a l'HUGC.

Escolta-ho

El coordinador del servei ha subratllat al programa de rŕdio que es tracta d'una iniciativa pionera: "Aquest sistema és nou, crec que som els primers de tot l'Estat que funcionem així, i té la particularitat que estem integrats dins de l'hospital amb els avantatges que aixň comporta."

El servei neix amb l'objectiu d'oferir una primera atenció global i centralitzada als pacients que van a l'hospital. D'aquesta manera, es pot fer una valoració inicial i derivar al pacient a l'especialista adequat si és necessari.

El Dr. Fernández ha explicat diversos beneficis d'ubicar aquest servei dins l'hospital, com, per exemple, tenir una comunicació més directa i propera amb els especialistes; ser més rŕpids i efectius en l'atenció al pacient, a més de la possibilitat de fer proves i controls de forma ŕgil. "Dins de l'hospital ens coneixem tots. Llavors, la comunicació amb la resta d'especialistes hospitalaris és molt més directa, molt més propera", destaca el coordinador.

Un dels pilars d'aquest nou servei és l'atenció integral al pacient, tenint en compte no només els aspectes mčdics sinó també els socials. "Cončixer l'entorn de tot el pacient és important, creiem que és molt important per fer una millor atenció des del començament", explica el Dr. Fernández.

L'objectiu, explica, és convertir-se en el metge de referčncia per al pacient dins l'hospital, oferint un tracte proper i familiar. "Ens agradaria ser el referent del pacient, que quan vingui a l'hospital tingui el doctor Fernández o la doctora Duas o la doctora Pilar Martínez, que la tinguin com a referent."

Prevenció i educació sanitŕria

El nou servei també posa čmfasi en la prevenció i l'educació sanitŕria. Es realitzen analítiques i proves de control per prevenir malalties, i es treballa per implicar el pacient en la cura de la seva prňpia salut. "Hem d'intentar que el pacient sigui amo de la seva malaltia. Nosaltres, al cap i a la fi, som consellers sanitaris, perň el responsable de la seva malaltia és el pacient", destaca el Dr. Fernández.