La B-30 entre Sant Cugat i Cerdanyola serà més 'silenciosa'
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha inclòs aquest tram per a instal·lar-hi pantalles acústiques o de paviments fonoabsorbents
Tram de la B-30 entre Sant Cugat i Cerdanyola / Foto: Google
SocietatPublicat el 4/juliol per Acn / Guillem Andrés
El ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat aquest dijous un pla per reduir el soroll en tres trams d'autopistes i autovies catalanes, en què s'ha inclòs el tram entre Sant Cugat -des de l'encreuament de la C-16 amb la B-30- fins a Cerdanyola. L'executiu espanyol ha matisat que les solucions seran diferents per cada cas, però que principalment consistiran en la instal·lació de pantalles acústiques al marge dels trams o de l'execució de paviments fonoabsorbents.
El pla del Ministeri també actuarà en l'A-2, al seu pas per Sant Andreu de la Barca i a la B-10, a l'altura de l'Hospital Universitari de Bellvitge. L'objectiu de la mesura, segons ha apuntat el ministeri, és complir amb els objectius de qualitat acústica establerts per la normativa vigent. Els treballs tindran un cost estimat de 15,1 milions d'euros.
Actuacions en paral·lel a Mira-sol
Per altra banda, encara estan pendents de realitzar-se altres actuacions d'instal·lació de pantalles a l'AP-7 i la B-30. Un és el de l'AP-7 entre els quilòmetres 157,2 i 158,2, que cobrirà els barris mirasolencs de Mas Gener i Can Cabassa, amb pantalles d'entre sis i vuit metres d'alçada, vegetals o de plafó metàl·lic. L'altre tram és el de la B-30 entre els quilòmetres 0,6 i 2,3, que dona cobertura a la zona de l'estany dels Alous a la banda de Rubí. Aquí es col·locaran pantalles noves metàl·liques de sis metres d'alçada.Aquestes actuacions estaven previstes que concloguessin al mes de desembre, però encara estant pendents de la seva execució.