Els patinets elèctrics hauran d'estar registrats i tenir assegurança obligatòria a partir de 2026
Cristian Bardají, director de l'Àrea de Mobilitat del RACC, ha parlat d'aquestes novetats al 'Connectats'
Imatge d'arxiu d'un patinet / Foto: Cugat Mèdia
SocietatPublicat el 16/juny per Carme Reverte
Els patinets elèctrics hauran de tenir assegurança d'accidents i estar registrats. Aquestes són les principals novetats que inclou l'avantprojecte de llei aprovat al maig pel Consell de Ministres, que haurà d'aprovar el Congrés els pròxims mesos. La notícia, però, 'no ha generat una allau de trucades', segons Cristian Bardají, director de l'Àrea de Mobilitat del RACC, que ha apuntat que el preu mitjà d'una pòlissa amb cobertura mínima pot costar 30 euros. El govern espanyol es dona de marge fins al gener de 2026 per fer efectives aquestes mesures.
Escolta-ho
Aquesta assegurança pensada per cobrir els danys a tercers encara no és obligatòria, tot i que hi ha alguns usuaris que l'han contractat per estar coberts en cas d'accident i evitar possibles ensurts. Les pòlisses bàsiques que es comercialitzen estan entorn els 30 euros l'any tot i que existeix un ventall de preus, fins als 80 euros aproximadament, segons les cobertures que es vulguin afegir. Aquestes, però són cobertures voluntàries que decideix el mateix conductor. Incloure el robatori, actualment, pot comportar algunes dificultats o encariment de la pòlissa, ja que com reconeix Cristian Bardají, director de l'Àrea de Mobilitat del RACC, "és un objecte poc agraït per a les companyies asseguradores, que intenten fugir d'aquestes cobertures, sobretot si no tenen número de referència".
Precisament registrar els patinets serà una altra de les obligacions dels usuaris. Preguntat per com funcionarà aquest registre, Bardají reconeix que "encara no se sap del cert". Des d'aquest gener, els patinets nous tenen un número de referència que els identifica, però no els antics, que encara podran circular sense restriccions durant aquest període de transició. Serà a partir del gener de 2027 quan "només podran circular els que tinguin número de referència", afegeix.
Una directiva europea del 2021 atorga al patinet elèctric la categoria de vehicle de motor i, per tant, l'obligatorietat de tenir assegurança de responsabilitat civil. Els sinistres protagonitzats per aquests VMP han anat en augment des de la seva irrupció en la mobilitat de les ciutats.
DECLARACIONS
Cristian Bardají
L'anunci no ha generat un allau de trucades. El ventall de preus també dependrà d'altres cobertures voluntàries.
Your browser doesn’t support HTML5 audio