Tres de cada quatre sol·licituds al Servei d'Atenció Ciutadana del 2023 es van fer digitalment
L'administració digital ha permès un estalvi de 623.687 euros per part de l'Ajuntament
Imatge d'arxiu / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
SocietatPublicat el 1/juny per Sara Bella
Gairebé tres de cada quatre sol·licituds ateses pel Servei d'Atenció Ciutadana durant el 2023 van ser digitals. Concretament, el 73% dels 63.501 registres d'entrada es van tramitar digitalment. Això suposa un estalvi de 623.687 euros per part de l'Ajuntament, segons dades del Consorci de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC). Aquesta xifra es calcula en base a diferents indicadors, entre els quals hi ha l'estalvi de temps per a la ciutadania i l'estalvi de recursos materials per a l'Ajuntament.
La ciutadania pot accedir a l'administració digital mitjançant la Seu electrònica i a través del serveis digitals interoperatius entre administracions diferents. Aquests serveis milloren la interacció ciutadana amb l'Ajuntament i faciliten els tràmits, ja que estalvia l'aportació de documentació a altres administracions, permet presentar comunicacions adreçades a qualsevol institució o organisme i permet exercir el dret ciutadà d'actuar amb l'Ajuntament per mitjans electrònics.
Per la seva banda, la Seu electrònica dona accés a la informació dels serveis i tràmits de l'Ajuntament, i permet iniciar tràmits i presentar documents al Registre general electrònic, accedir a notificacions i consulta de tràmits realitzats. Actualment, hi ha 187 tràmits telemàtics a disposició de la ciutadania.
27% de persones ateses presencialment
Amb tot, un 27% de les sol·licituds del 2023 es van fer presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC). Això suposa un total de 18.393 sol·licituds, de les quals, 3.326 es van fer realitzar sense cita. El temps mitjà d'antelació per concertar cita és de 4 dies i l'espera per ser atès de 6 minuts, mentre que en el cas de les persones que no havien sol·licitat cita prèvia és de 23 min.Finalment, el servei 010 i la centraleta han atès 136.436 trucades durant el 2023. Aquests serveis ofereixen informació i acompanyen la ciutadania en la navegació per la web municipal, la tramitació telemàtica mitjançant la seu electrònica, l'obtenció de certificats digitals o l'accés a les notificacions electròniques.