La sinistralitat a l'AP-7 i la B-30 puja malgrat el nou límit de velocitat
Durant 2023, s'hi van produir més de 300 accidents amb ferits o víctimes mortals
Imatge d'arxiu d'un camió accidentat a l'AP-7 / Foto: Lluís Llebot (Cugat Mèdia)
SocietatPublicat el 1/febrer per Sergio Morales
El canvi del límit de velocitat a la B-30 i a l'AP-7 entre els quilòmetres 133 i 161 és incapaç, almenys de moment, de frenar la sinistralitat en aquestes autopistes. De fet, el nombre d'accidents ha crescut: durant 2023 van haver-hi 314 accidents amb ferits o morts, 11 més que el 2022 i un 16,2% més el 2019, abans de la pandèmia. Tot plegat són dades facilitades pel Servei Català de Trànsit a Cugat Mèdia.
Durant 2023, en aquestes vies van morir tres persones i 12 van resultar ferides greus. El 2022 van perdre-hi la vida sis persones i va haver-hi 23 ferits greus. El 2019, abans de l'esclat de la pandèmia i amb un volum de trànsit comparable amb l'actual, va haver-hi un mort i vuit ferits greus. On s'aprecia més diferència és amb la classificació que engloba totes les víctimes d'accident: el 2019 va haver-hi 270 persones víctimes d'accident de trànsit a la B-30 i l'AP-7; el 2022, 303; i el 2023, 314.
Amb la retirada dels peatges, l'increment de l'afluència va motivar el govern i el ministeri de Transports a canviar el límit de velocitat en aquests trams i situar-lo en 100 quilòmetres per hora. Amb aquesta mesura, el que sí ha crescut és el nombre de multes per excés de velocitat interposades: l'any passat es van iniciar 149.910 expedients a la B-30 i al tram de l'AP-7; són 141.901 més que fa dos anys. La recaptació també s'ha multiplicat: s'ha passat de 701.636 euros el 2021 a 4,3 milions el 2023.