Les multes a l'AP-7 i la B-30 entre Granollers i el Papiol es multipliquen per 18 després dels nous límits de velocitat

El 2023 es va recaptar 4,3 milions d'euros, sis vegades més que abans que la velocitat es limités a 100 quilòmetres per hora

Imatge de l'AP-7 i la B-30 al seu pas per Sant Cugat / Foto: Google Street

Societat

Publicat el 17/gener per Sergio Morales

El nombre de multes per excés de velocitat interposades al tram d'autopistes que va del Papiol a Granollers, i que passa per Sant Cugat, s'ha multiplicat per 18 des que es va reduir el límit a 100 quilòmetres per hora. El canvi es va efectuar el 25 de novembre de 2022 i, per això, Cugat Mèdia ha optat per comparar el nombre d'expedients de 2023 amb els de 2021. Així, l'any passat es van iniciar 149.910 expedients a la B-30 i al tram de l'AP-7; són 141.901 més que fa dos anys. La recaptació també s'ha multiplicat: s'ha passat de 701.636 euros el 2021 a 4,3 milions el 2023. Tot plegat són dades que el Servei Català de Trànsit (SCT) ha facilitat a Cugat Mèdia.

En tot cas, el gruix de les multes que s'interposen en aquest tram són, amb molta diferència, al Vallès Oriental. Durant 2023, el 96% dels expedients han afectat el segment de la comarca veïna.



El límit de 100 quilòmetres per hora entre Granollers i el Papiol, entre els quilòmetres 133 i 161, es va establir el 25 de novembre de 2022. Era una mesura del pla d'actuació pactat entre el govern i el ministeri de Transports per reduir la sinistralitat. En aquest sentit, el darrer informe que elabora el RACC recull dades de 2020 a 2022 i, per tant, no es pot comprovar l'efectivitat de la mesura perquè encara falta posar la lupa en el 2023.