Ajuntaments i govern espanyol preveuen obrir la B-40 entre Abrera i Viladecavalls el 30 de gener
Així ho han detallat els alcaldes en una trobada de l'Arc Metropolità on han mostrat cert escepticisme
Cartell de la B-40 o Quart Cinturó a Terrassa / Foto: Albert Segura (ACN)
SocietatPublicat el 19/des/23 per Acn
El govern espanyol treballa amb la data del 30 de gener per obrir el tram de la B-40 entre Abrera (Baix Llobregat) i Viladecavalls (Vallès Occidental). Segons han detallat els representants municipals reunits en l'assemblea general de l'Arc Metropolità, aquest dimarts han rebut el detall que situa tots els treballs tècnics amb la mirada posada a finals del mes que ve. Es tracta d'un nou retard tenint en compte que ja s'havia situat la data de posada en funcionament en el 30 de novembre i posteriorment en la primera quinzena de desembre. Un anunci de l'executiu espanyol fet públic pel segon tinent d'alcalde de Terrassa, Xavier Cardona, davant del qual l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha mostrat el seu escepticisme.
Cardona ha apuntat que no tot s'acaba aquí, donat que també cal tenir la vista posada a la necessitat de seguir el traçat fins a Castellar del Vallès des de Terrassa i passant per Sabadell. "Ens vam comprometre a millorar el traçat, i estem esperant el protocol de la continuació, esperem que la Generalitat i el ministeri estiguin a l'alçada", ha expressat.
Cardona ha destacat l'esforç fet des del món municipal per agilitar els estudis amb l'objectiu de revertir en un benefici per a la ciutadania i reduir l'impacte ambiental, un fet que podria suposar un conflicte entre les dues administracions: "Els demanem responsabilitat", ha afegit.
A l'espera de veure-ho obert
També ha mostrat escepticisme l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, davant d'una nova data marcada en el calendari, ara ja al 2024. "Ja no em crec res", ha dit.Fonollosa ha destacat el gran greuge que pateixen el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, "les dues zones més dinàmiques des d'un punt de vista econòmic del país", i que han patit una mala connexió històrica. Com exemple ha posat l'enllaç viari, obligat fins fa uns anys via AP-7, on hi va haver un peatge que va desaparèixer "curiosament" quan va entrar en funcionament l'enllaç entre AP-7 i A-2.
"Portem 12 o 13 anys d'espera des de que va començar a construir-se el túnel i ens van dient dates que es van posposant, és demencial no tenir ja la connexió oberta", ha afegit.