La petició de la veïna de tornar a obrir l'ascensor a persones no usuàries de l'aparcament (tot i tenir mobilitat reduïda, com passava fins abans d'aquest estiu passat) no es podrà, però, materialitzar. Promusa, que és la gestora de la instal·lació, li ha comunicat per carta, a la qual ha tingut accés Cugat Mèdia, que "aquest servei de manera no autoritzada i si consentida de facto, es feia servir fa un temps i va provocar diverses situacions i algun incident de seguretat a causa de l'ús, així com algunes queixes dels usuaris de l'aparcament. Per això es va haver de regular el seu ús". A la missiva, Promusa recorda que l'ascensor de l'aparcament del Monestir es troba dins d'una instal·lació destinada a donar un servei d'aparcament públic i que el seu accés està relacionat amb l'ús de l'equipament exclusivament i que els itineraris de vianants estan pensats com a vies d'evacuació, no tant per al trànsit de persones. Per tant, l'ús de lliure pas "incorre en un problema de responsabilitat civil en cas d'accident o incident, que no estaria cobert".
D'altra banda, el consistori ha hagut de descartar la possibilitat de donar una targeta "sense cap gestió ni tramitació pública prèvia, que pugui fer objectivable aquest fet, com podria ser la valoració objectiva del grau de l'afectació de la mobilitat personal (tot i l'obvietat de la situació) perquè seria susceptible d'interpretació de tracte de favor".
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.