La campanya de Nadal suposa un 30% de la facturació anual dels comerços de Sant Cugat

Sant Cugat Comerç vol incrementar el nombre d'associats i fomentar la digitalització del comerç de proximitat

Carrer Santiago Rusiñol, un dels eixos comercials del centre de Sant Cugat / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Societat

Publicat el 24/nov/23 per Mar Castro

La campanya de Nadal és la més important a nivell comercial i representa el 30% de la facturació anual dels comerciants santcugatencs. Una xifra que ha facilitat Sant Cugat Comerç a Cugat Mèdia on expliquen que és molt important que per aquesta època de l'any la ciutat estigui ben il·luminada perquè 'la llum hi fa molt', com comenta la gerent, Adela Burgos. El programa 'Entitats' d'aquesta setmana parla també amb la presidenta de Sant Cugat Comerç, Aïda Fernández, per repassar la història de l'associació i els seus reptes de futur.

Escolta-ho

Els comerciants santcugatencs esperen amb "necessitat" la campanya de Nadal. Amb aquestes paraules explica l'entitat la importància de les setmanes de desembre per a la seva facturació anual. "No és el mateix sortir al carrer i veure un carrer guarnit amb llumetes i que fa que tinguis ganes de passejar i mirar els aparadors, que passejar per carrers que estan totalment apagats i que no conviden a ser-hi", ha dit Burgos durant el programa.

Sant Cugat Comerç compta actualment amb 190 botigues associades i es marca l'objectiu d'incrementar aquest nombre, com han fet aquest darrer any on han crescut un 15%, asseguren. En aquesta línia, l'entitat també vol millorar la visibilitat del comerç local a través de les xarxes socials i incrementant el nombre de campanyes. Fomentar la digitalització i les noves tendències de venda són altres objectius prioritaris per a l'entitat, que s'ha mostrat molt crítica, però, pels canvis de consum de la ciutadania amb el creixement de les compres online a través d'empreses com Amazon. En aquest sentit, Sant Cugat Comerç ha explicat que estan "totalment d'acord" amb la taxa Amazon proposada per la CUP.

La presidenta, Aïda Fernández, ha lamentat el tancament de botigues a Sant Cugat per manca de relleu generacional i ha defensat que els comerciants de proximitat "no nomes venen, sinó que fan companyia i coneixen els seus clients, el que els hi agrada i necessiten".

Sant Cugat Comerç es mostra, d'altra banda, molt crítica amb iniciatives com el Black Friday. "Fa que ens estiguem americanitzant molt", han dit les seves responsables, que li han volgut donar la volta amb els "Dies màgics". Una iniciativa, però, que no acaba de calar entre els comerços de la ciutat que segueixen majoritàriament la tendència general i s'hi sumen a la proposta nord-americana, que arriba aquest divendres 24 de novembre i ja s'allarga amb promocions els dies anteriors i posteriors.

La gerent de Sant Cugat Comerç, Adela Burgos (esquerra), i la presidenta de l'entitat, Aïda Fernández, a l'estudi 1 de Ràdio Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia



La història

Sant Cugat Comerç és una entitat amb 29 anys d'història que va resorgir al 2012 amb la unió de diferents associacions comerciants de Sant Cugat. Actualment representa unes 190 botigues i comerços de la ciutat repartits en diferents barris, i és que el comerç de Sant Cugat va molt més enllà del centre. Inicialment l'entitat s'anomenava Federació d'Associacions de Comerciants de Sant Cugat i aglutinava nou associacions que estaven dividides per barris del centre. Amb la intenció de crear una única entitat més forta va néixer Sant Cugat Comerç.


DECLARACIONS

Adela Burgos

Les vendes de Nadal representen, aproximadament, un 30% de les vendes de tot l'any. És de les campanyes més importants que el comerciant espera amb necessitat. I els llums sí que fan, i tant, que hi fan. No és el mateix sortir al carrer i veure un carrer decorat amb llumetes i que fa que tinguis ganes de passejar i mirar els escaparats, que passejar per carrers que estan totalment apagats i que no conviden a ser-hi.

Your browser doesn’t support HTML5 audio