ESCOLTA-HO
Sant Cugat Comerç compta actualment amb 190 botigues associades i es marca l'objectiu d'incrementar aquest nombre, com han fet aquest darrer any on han crescut un 15%, asseguren. En aquesta línia, l'entitat també vol millorar la visibilitat del comerç local a través de les xarxes socials i incrementant el nombre de campanyes. Fomentar la digitalització i les noves tendències de venda són altres objectius prioritaris per a l'entitat, que s'ha mostrat molt crítica, però, pels canvis de consum de la ciutadania amb el creixement de les compres online a través d'empreses com Amazon. En aquest sentit, Sant Cugat Comerç ha explicat que estan "totalment d'acord" amb la taxa Amazon proposada per la CUP.
La presidenta, Aïda Fernández, ha lamentat el tancament de botigues a Sant Cugat per manca de relleu generacional i ha defensat que els comerciants de proximitat "no nomes venen, sinó que fan companyia i coneixen els seus clients, el que els hi agrada i necessiten".
Sant Cugat Comerç es mostra, d'altra banda, molt crítica amb iniciatives com el Black Friday. "Fa que ens estiguem americanitzant molt", han dit les seves responsables, que li han volgut donar la volta amb els "Dies màgics". Una iniciativa, però, que no acaba de calar entre els comerços de la ciutat que segueixen majoritàriament la tendència general i s'hi sumen a la proposta nord-americana, que arriba aquest divendres 24 de novembre i ja s'allarga amb promocions els dies anteriors i posteriors.
La història
Sant Cugat Comerç és una entitat amb 29 anys d'història que va resorgir al 2012 amb la unió de diferents associacions comerciants de Sant Cugat. Actualment representa unes 190 botigues i comerços de la ciutat repartits en diferents barris, i és que el comerç de Sant Cugat va molt més enllà del centre. Inicialment l'entitat s'anomenava Federació d'Associacions de Comerciants de Sant Cugat i aglutinava nou associacions que estaven dividides per barris del centre. Amb la intenció de crear una única entitat més forta va néixer Sant Cugat Comerç.Adela Burgos
Les vendes de Nadal representen, aproximadament, un 30% de les vendes de tot l'any. És de les campanyes més importants que el comerciant espera amb necessitat. I els llums sí que fan, i tant, que hi fan. No és el mateix sortir al carrer i veure un carrer decorat amb llumetes i que fa que tinguis ganes de passejar i mirar els escaparats, que passejar per carrers que estan totalment apagats i que no conviden a ser-hi.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.