Viatge al segle XX amb el tren Granota amb pas per Sant Cugat
La unitat 440 ha recorregut la línia S1 de Terrassa fins a Les Planes, i, després, ha anat fins a Sabadell per la S2
Publicat el 7/mai/23 per César Martínez
Els ferrocarrils viatgen al passat per recuperar el tren Granota. 27 anys després del seu darrer viatge, l'emblemàtic vehicle ha tornat a circular per les vies del Vallès portant als passatgers fins al segle XX. Sortint des de Terrassa ha anat parant a totes les estacions de la línia ferroviària fins a arribar a Les Planes. Els treballadors dels Ferrocarrils i els seus familiars han pogut gaudir d'un trajecte que el pròxim 21 de maig i 4 de juny s'obrirà al públic sense cost extra per als usuaris.
El president dels Ferrocarrils, Toni Segarra, ha explicat que aquest tren "manté l'estructura de l'època, però que compleix els nivells de seguretat actuals". Per altra banda, Segarra ha volgut compartir la satisfacció de tot l'equip dels FGC per poder tornar a portat la unitat 400 en funcionament per les vies de la xarxa ferroviària catalana.
El conseller de Territori Juli Fernàndez i l'alcaldessa Mireia Ingla han agafat aquesta unitat 400 que data de l'any 1944 a l'estació de Mira-sol. Les autoritats han format part d'aquest projecte que vol recuperar el patrimoni històric de la línia ferroviària.
El conseller, Juli Fernàndez, ha celebrat que Catalunya disposi de trens des de fa 175 anys. A més, Fernàndez ha afirmat l'aspecte positiu de "recuperar un tren popular com el Granota que ha tornat a circular per les vies on ja ho havia fet".
Quan s'obri al públic, el tren Granota recorrerà les vies des de Terrassa i Sabadell fins a Les Planes. A part dels dies 21 de maig i 4 de juny, FGC espera que aquesta iniciativa de recuperació del patrimoni històric es pugui reprendre a la tardor.
DECLARACIONS
Toni Segarra
Els trens mantenen tota l'estructura del tren antic, però tenen les mesures de seguretat dels trens moderns
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Juli Fernàndez
Enguany fa 175 anys que hi ha tren a Catalunya, i per tant, és encara més significatiu poder recuperar aquests trens populars
Your browser doesn’t support HTML5 audio