Un grup de famílies de la Floresta s'ha agrupat sota una nova plataforma per reclamar garanties per escolaritzar els infants a l'escola bressol municipal del districte, La Mimosa. La plataforma Eduquem a La Floresta reclama una millor gestió de recursos per donar una resposta a curt termini. Un comunicat recull aquestes peticions, que la membre del col·lectiu Guiomar Gude va traslladar dilluns passat a l'audiència pública del ple municipal. La regidora d'Educació, Pilar Gorina, va explicar que arran de la gratuïtat d'i2, les sol·licituds es van disparar. Des de l'Ajuntament es comprometen a fer 'que hi hagi espai', tot i que Gorina admet que 'per al proper curs no arribem'.
D'aquesta manera, Eduquem a La Floresta adverteix que el curs vinent "com a mínim 15 famílies del barri es quedaran sense escola bressol de prop". La plataforma explica que el canvi en la gestió ha fet que aquest curs "més del 60% de les places ofertades al grup d'1 a 2 anys) han acabat cobertes per segones, tercers i quartes opcions". Aquest curs, es queixen, 21 famílies que van demanar plaça a la llar d'infants florestana com a primera opció van quedar-se a la llista d'espera.
La plataforma adverteix que, a més, els canvis organitzatius han afectat la manera de treballar de La Mimosa, que "ha hagut de deixar de banda el seu projecte d'escola dut a terme durant anys i deixar de tenir grups mixtes d'edat, una forma d'organització que donava una major resposta a les necessitats de les famílies del barri".
Les explicacions de la regidora no satisfan les famílies, que el que reivindiquen és "una qüestió organitzativa, és a dir, voluntat política". Tampoc veuen amb bons ulls l'alternativa de portar la canalla a la llar d'infants de Valldoreix perquè l'accés és "inassumible a peu i el transport públic no ofereix una connexió eficient".
Eduquem a La Floresta és una nova plataforma promoguda per famílies del districte que reivindiquen "el dret dels seus fills a ser escolaritzats al barri". Els mou la conciliació familiar, la cohesió social, la sostenibilitat, els "beneficis pedagògics que ofereix la pertinença i continuïtat dins d'un grup" i "cooperar i treballar pel futur del barri".
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.