El ple diu sí a la finalització de la Ronda Nord del Vallès
Una moció de Junts amb esmenes del PSC ha estat aprovada malgrat els vots en contra d'ERC-MES i la CUP-PC
Operaris treballant a les obres de la B-40 (Quart Cinturó o Ronda Nord) a Viladecavalls / Foto: ACN
SocietatPublicat el 20/mar/23 per Sara Bella
El ple s'ha posicionat a favor de la finalització de la Ronda Nord del Vallès (també anomenada B40 o Quart Cinturó). La moció, presentada per Junts i que ha comptat amb la incorporació d'unes esmenes del PSC, ha rebut el suport majoritari del plenari amb els vots positius del PSC, Junts per Sant Cugat, Ciutadans i la regidora no adscrita. Per la seva banda, ERC-MES i la CUP-PC hi han votat en contra.
Escolta-ho
El text, basat en un estudi elaborat per l'Institut Cerdà l'any 2015, afirma que aquesta infraestructura suposaria un estalvi econòmic en l'activitat logística, en tant que redueix el temps dels trajectes i els quilometratges en les cadenes d'aprovisionament; que ampliaria el radi d'activitat econòmica, que facilitaria la mobilitat dels treballadors i que reduiria la congestió de la xarxa viària i la sinistralitat, entre d'altres.
En termes generals, els acords als quals s'ha arribat amb l'aprovació del text contemplen l'exigència a les administracions competents de la finalització de les obres de la B40, així com l'exigència al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana fer efectiu el primer trimestre d'enguany el conveni d'acord i finançament que garanteixi la redacció del projecte de Ronda Nord.
En el seu torn de paraula, el portaveu del PSC, Pere Soler, que ha mencionat l'acord al qual van arribar la Generalitat i el govern de l'Estat espanyol per a la construcció d'aquesta via, ha titllat aquesta estructura de "bàsica per la competitivitat de l'economia".
El regidor de Ciutadans Sergio Blázquez ha exposat el suport històric del seu partit a la construcció del Quart Cinturó, una infraestructura que ha qualificat de "bàsica" per fugir del "caràcter radial" de la xarxa viària, que ocasiona "una pèrdua de temps, de diners, d'eficiència, així com un major consum de combustible".
Per la seva banda, el portaveu de la CUP-PC, Marco Simarro, ha recordat que "aquesta carretera es va projectar l'any 66, quan les necessitats eren molt diferents a les actuals". Simarro també ha defensat que "el món d'avui comença a tenir clares les seves limitacions mediambientals". "Aquest projecte és més fum i menys salut per al Vallès", ha conclòs.
La tinenta d'alcaldia d'ERC-MES Esther Madrona també ha expressat la negativa del seu grup municipal, que ha defensat que "el Quart Cinturó no és el model de mobilitat d'Esquerra Republicana", tot i l'acord arribat entre la Generalitat i el govern central. "La proposta d'Esquerra passa per fomentar el transport públic, especialment el ferroviari", ha concretat la regidora.