Les telecomunicacions i els subministraments, principals consultes ateses per l'OMIC

L'Oficina d'Atenció al Consumidor va atendre 2.790 consultes

Imatge d'arxiu d'una bombeta / Foto: Pixabay

Societat

Publicat el 15/mar/23 per Redacció

L'Oficina d'Atenció al Consumidor de Sant Cugat va atendre l'any passat 2.790 consultes, 50 menys que el 2021. La majoria d'aquestes atencions estan relacionades amb el subministrament elèctric (17,4%), les telecomunicacions (12,5%) i el servei de gas (9,6%). De les atencions, 690 s'han derivat a un procediment de reclamació, queixa o denúncia. Aquest dimecres, 15 de març, es commemora el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors.

Quant a les consultes d'electricitat, la reclamació més freqüent ha estat relativa a l'augment dels preus, a factures errònies i a serveis cobrats que no s'havien contractat. L'OMIC també ha experimentat un creixement en les consultes sobre el topall del gas.

L'OMIC és un òrgan que no té capacitat resolutiva, però intenta solucionar controvèrsies sorgides pel consum. De les mediacions efectuades durant l'any passat, sis de cada 10 han rebut resposta per part de les empreses reclamades. I d'aquestes respostes, el 62% han estat favorables per al consumidor. Dit d'una altra manera, quatre de cada 10 consultes plantejads a l'OMIC han estat resoltes favorablement per al consumidor.