Sense patinets elèctrics al transport públic durant sis mesos

Usuaris i botigues valoren l'afectació de la mesura que entra en vigor aquest dimecres

Societat

Publicat el 31/gen/23 per Sergi Crusells

L'entrada de patinets i altres vehicles de mobilitat personal elèctrics queda restringida al transport públic a partir d'aquest dimecres i durant sis mesos. Una mesura que lamenten els usuaris d'aquest tipus de mobilitat, que ja busquen alternatives, i també les botigues de patinets, que han vist afectades les vendes. L'incompliment de la prohibició; que afecta Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Rodalies de Renfe i els autobusos tant urbans com interubans per motius de seguretat; comporta multes de fins a 200 euros.

La mesura es va prendre després que el 17 de novembre passat un d'aquests aparells explotés i s'incendiés en un vagó dels FGC. El 19 de desembre l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ja va acordar que els operadors de transport públic modifiquessin les condicions generals d'utilització dels seus serveis per incloure la prohibició temporal d'accedir amb patinet elèctric tant als vehicles com a les instal·lacions i que comportarà una multa de 200 euros si s'incompleix. Durant aquest mig any s'elaborarà una proposta per regular l'accés.

Cartell que indica la prohibició d'accés dels patinets al transport públic / Foto: ACN


En paral·lel, durant aquest període s'impulsarà l'habilitació de places d'aparcament de patinets a les estacions ferroviàries i intercanviadors de bus. Així, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja ha anunciat que adaptarà els Bicibox per als patinets elèctrics. A més s'impulsarà que els aparcaments d'enllaç ofereixin aquesta prestació.

De moment, però, usuaris consultats per Cugat Mèdia lamenten la restricció. Un d'ells és Kevin Rodríguez, que troba que és una mesura una mica dràstica i, encara que entén que serveix per protegir la resta d'usuaris del tren, considera que el perjudica molt. Rodríguez explica que "molta gent amb VMP l'utilitza per anar a treballar, visitar familiars o anar a llocs que estan lluny de les estacions i ara fa que no el puguem agafar. Si vull anar a Barcelona amb el patinet estic tancat i l'única opció seria anar a peu".

Un altre usuari que porta un patinet elèctric, Edwin Mendoza, ha assenyalat que es tracta d'un vehicle que ajuda a agilitzar desplaçaments i que, a més, poden conduir persones sense carnet de conduir. Uns avantatges que, amb la prohibició d'entrar al transport públic, queden en no-res.

Imatge d'arxiu d'un patinet a l'andana de l'estació de FGC de Sant Cugat / Foto: ACN


Com afecta a les botigues?

Les botigues també s'han vist afectades per la nova normativa. El responsable de la botiga de patinets Joyor, Cristian Álvarez, ha explicat que ja ha començat a notar-se una davallada de les vendes, que normalment es veu afectada quan hi ha fred. Álvarez explica que molts clients que compren patinets els utilitzen per anar a treballar i creu que, per tant, aquesta mesura els afectarà.




DECLARACIONS

Edwin Mendoza

A nosaltres ens afavoreix anar en patinet, per anar més ràpid a la feina, o així no hem de sortir tant aviat. Per altra banda, si que és veritat que ocupa espai, pots tenir accidents, però és un vehicle que ens afavoreix, els que per exemple no tenim carnet de cotxe per anar ràpidament a la feina, l'escola o al lloc on haguem d'anar.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Kevin Millan

Jo tinc un patinet amb molta autonomia, però si vull anar a Barcelona amb el patinet no puc anar per carreteres, ni autovies llavors estic tancat. No tinc opció d'anar a Barcelona per exemple, o si vaig he d'anar a peu.

Your browser doesn’t support HTML5 audio