Com veuen els santcugatencs les noves freqüències dels FGC?
Un mes després de la posada en marxa, la satisfacció és general, tot i que alguns usuaris lamenten que el viatge cap a Barcelona s'hagi allargat
Publicat el 11/gen/23 per Maria Bragós
Ja fa un mes que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va posar en marxa les noves freqüències de trens, amb les quals Sant Cugat ha quedat connectada amb Barcelona amb un tren cada dos minuts i mig; i amb Sabadell i Terrassa, cada cinc minuts en hora punta. Entre els usuaris que baixen a l'estació de Sant Cugat Centre, la tònica general és de satisfacció perquè hi ha més trens i, per tant, els vagons van més buits. També hi ha, però, qui es queixa perquè el trajecte cap a Barcelona es fa més llarg, ja que els combois ara fan parada a totes les estacions.
Un cas és el d'Anna, que viu a Sant Cugat i explica que fa anys que va cap a Barcelona i que va combinant els S1 i S2. "I ara passen amb molta més freqüència, sobretot a les hores punta. Així que em va molt bé", apunta. També n'està content Bernat Sancho, que justament fa servir els FGC cada dia des que hi ha les noves freqüències. "Vinc des de Gràcia i m'he d'esperar poc, així que s'agraeix. A més, com que vaig amb la bicicleta, això m'afavoreix. Però ja vaig al vagó del darrere, perquè hi ha menys gent", assenyala.
D'altra banda, Carme Solé diu que "la idea és bona" perquè "com més comunicació hi hagi i més gent puguis beneficiar, millor". "Però a escala personal també hi ha gent que en surt perjudicada perquè el trajecte es fa més llarg", matisa. Un altre exemple és el de la Marta, que comenta que ella no s'ha vist afectada perquè està jubilada i no té horaris, però es queixa de part de "la gent jove": "La gent que treballa i va a la facultat tarda sis minuts més a arribar a Sant Cugat". "Hi ha més trens, però ja n'hi havia molts!", afegeix.
Amb aquestes noves freqüències, la línia Barcelona-Vallès es troba a un 57,1% de la seva capacitat, segons dades de FGC.
DECLARACIONS
Anna
Jo sempre he baixat a Barcelona, anava al col·le a Peu del Funicular. Tinc la sort que soc de Sant Cugat i aleshores agafava els trens de Sabadell i Terrassa. I ara passen amb molta més freqüència, sobretot a les hores puntes. Així que em va molt bé.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Bernat Sancho
Utilitzo el ferrocarril diàriament i no he notat gaire la diferència perquè abans o l'utilitzava, només ocasionalment. Vinc des de Gràcia i m'he d'esperar poc, així que s'agraeix. A més, com que vaig amb la bicicleta, això m'afavoreix. Però ja vaig al vagó del darrere, perquè hi ha menys gent.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Carme Solé
La idea és bona perquè com més comunicació hi hagi i més gent puguis beneficiar, millor. Però a escala personal també hi ha gent que en surt perjudicada perquè si fas el trajecte habitualment, es fa més llarg. Per tant, tot té la seva part una mica més tèrbola.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Marta
A mi m'és igual perquè estic jubilada i no tinc horaris. Però la gent jove, la que treballa i va a la facultat, es queixa perquè tarda 6 minuts més a arribar a Sant Cugat. Hi ha més trens, però ja n'hi havia molts.
Your browser doesn’t support HTML5 audio