L'Ajuntament edita un calendari per trencar els rols de gènere
El calendari, que es podrà recollir als centres educatius i equipaments municipals, ha estat elaborat per alumnes de l'Escola Municipal d'Art
El tinent d'alcaldia de Drets Socials, Marco Simarro, a la presentació del calendari / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
SocietatPublicat el 20/des/22 per Sara Bella
L'Ajuntament ha editat, en col·laboració amb l'Escola Municipal d'Art, el calendari de 2023 sota el títol 'A Sant Cugat trenquem amb els rols de gènere'. El calendari, que es podrà recollir als centres educatius i als equipaments municipals, pretén obrir un espai de crítica i reflexió per deconstruir els rols de gènere i, d'aquesta manera, poder avançar cap a una societat més feminista i igualitària. Tot plegat s'ha explicat aquest dimarts a la presentació del calendari, a la Casa Mónaco.
Aquesta és la segona vegada que el consistori edita un calendari per sensibilitzar la població sobre un tema d'interès social. L'any passat, el calendari 'Sant Cugat coeduca cada dia' va servir per potenciar la igualtat d'ensenyament, de gènere i d'oportunitats de tots els infants i joves.
Procés d'elaboració
Un total de 47 alumnes del primer curs dels cicles formatius de grau superior d'il·lustració, animació, gràfica impresa i gràfica interactiva han participat en el procés de creació dels calendaris. L'alumnat va dedicar dos mesos a reflexionar i documentar-se sobre la influència dels rols de gènere en la nostra societat i, a partir d'aquí, van sortir els 12 subtemes que il·lustren els 12 mesos de l'any.Tot seguit, van treballar les diferents maneres de traduir una idea en una imatge, van fer recerca sobre la idea gràfica i van experimentar amb la tècnica. L'Escola Municipal d'Art conjuntament amb l'Àmbit d'Igualtat, feminismes i LGTBI de l'Ajuntament van ser els encarregats de fer la selecció de les 12 il·lustracions definitives.
El disseny, la maquetació i el seguiment de la impressió del calendari també es va dur a terme per part d'un alumne de Gràfica impresa, com a tasca de pràctiques en una empresa, amb el seguiment tutorial d'una professora.