Sant Cugat dona la benvinguda al 'metro' de FGC amb les noves freqüències
Els horaris nous s'han posat a prova aquest divendres per aprofitar el pont i la reducció dels usuaris
Publicat el 9/des/22 per Arnau Martínez
Sant Cugat ja està connectada amb Barcelona per Ferrocarrils de la Generalitat Catalunya (FGC) per un tren cada dos minuts i mig, i amb Sabadell i Terrassa cada cinc minuts en hores punta. FGC ha posat en marxa aquest divendres aquestes noves freqüències, que han de donar resposta a l'increment de la demanda i aproximen el servei al metro. Una mesura que els usuaris han rebut amb satisfacció, tot i que s'ha fet notar poc perquè el canvi ha coincidit amb el pont de la Puríssima i, per tant, amb menys usuaris dels habituals d'un dia feiner.
Tot i així, els que esperaven aquest divendres al tren en hora de màxima afluència han agraït les noves freqüències. Els usuaris han explicat que "abans els trens anaven molt plens", que ara serà "molt més còmode viatjar" i que "l'arribada a les destinacions serà més efectiva". No han estat els únics: el mateix president de la Generalitat, Pere Aragonès, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i l'alcaldessa, Mireia Ingla, han volgut comprovar el funcionament del servei en aquesta posada en marxa.
L'alcaldessa ha recordat que Sant Cugat té "set estacions de ferrocarrils per moure'ns per la ciutat" i el valor del transport públic, que és "sostenible", per traslladar-se com a "mobilitat alternativa".
"Amb aquesta millora de les freqüències i de la capacitat, passem d'una capacitat total de la línia del voltant de 80 milions de viatges a 110, això és un increment del 40% en el total de la línia en un any", ha apuntat el conseller Fernàndez.
Durant els parlaments que han tingut lloc a Terrassa, el president de la Generalitat ha destacat que l'increment de freqüències suposarà una millora "molt clara" per als usuaris, ja que significarà que el que fa molts anys que s'anomena col·loquialment el Metro del Vallès tindrà, per fi, "horaris de metro". "Doblant l'oferta en hores punta aconseguirem que els usuaris puguin anar a buscar el Metro del Vallès sense estar pendents dels horaris", ha afegit.
L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla; el conseller de Territori, Juli Fernández; i el president de la Generalitat, Pere Aragonès / Foto: Lali Puig
Aquesta ampliació pretén solucionar l'increment de la demanda que hi ha hagut els últims anys, des que es van prolongar les línies de Terrassa i Sabadell. Per augmentar la capacitat de la línia i aprofitar la infraestructura, s'han eliminat els trens semidirectes (línies S5, S6 i S7) que no paraven a totes les estacions, i entren en servei 15 trens nous que permetran reduir a la meitat el temps d'espera de cada tren. De Sant Cugat a Barcelona hi ha, doncs, un tren cada dos minuts i mig a l'hora punta del matí; un cada quatre a la tarda; i un cada cinc la resta d'horaris. Cap a Terrassa i Sabadell, cada cinc minuts en hora punta; cada vuit minuts i mig a les hores més intenses de la tarda; i cada 10 minuts en servei bàsic.
Segons dades de FGC, l'any 2019 la línia Barcelona-Vallès va situar-se en un 66,3% de la seva capacitat, amb una mitjana de creixement de la demanda anual d'un 3,5%. Amb la pandèmia, la demanda va caure i els trens d'aquesta infraestructura van tancar el 2020 amb només un 34,5% de la capacitat coberta per la demanda. Ara com ara, la línia es troba un 57,1% de la seva capacitat.
TOT EL QUE CAL SABER DE L'AMPLIACIÓ DE LA FREQÜÈNCIA DELS FERROCARRILS
DECLARACIONS
Mireia Ingla
Aquesta és una ciutat que té set estacions de ferrocarrils i ens permet utilitzar-ho per moure'ns. Transport públic i sostenible.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Usuaris FGC
Molt millor perquè abans els trens anaven molt plens i ara és molt més còmode viatjar amb els ferrocarrils.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Juli Fernàndez
Amb aquesta millora de les freqüències i de la capacitat passem del voltant de 80 milions de viatges a 110, això és un increment del 40%.
Your browser doesn’t support HTML5 audio