La compra anticipada dels comerciants frena l'augment de preu de les joguines a Sant Cugat
Cugat Mèdia ha parlat amb tres establiments locals sobre l'augment de preus en el sector de les joguines en plena campanya de Nadal
Els jocs exposats a la botiga Abacus de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia
SocietatPublicat el 18/des/22 per Natàlia Cerdán / Maria Bragós
La inflació del preu de molts productes i serveis també ha arribat al sector de les joguines. En plena campanya de Nadal, les botigues es preparen per encarar un any incert i és per això que alguns establiments com Abacus ja han anunciat mesures per contenir la pujada de preus gràcies a 'un bon avançament de l'aprovisionament i d'acords amb proveïdors'. Cugat Mèdia ha parlat amb tres botigues de joguines de Sant Cugat per conèixer com s'està vivint enguany la campanya i els canvis que s'observen respecte a edicions anteriors.
Des de la botiga Juguettos, Alèxia Noia ha explicat que enguany no es veu el mateix "moviment" de gent que l'any passat. "Pel 'Black Friday', per exemple, els anys anteriors fèiem molt bones vendes, però en aquesta edició, malgrat les ofertes, la gent no s'ha animat massa a comprar", explica Noia.
D'altra banda, Maria Victòria Vallvé d'Els tres reis explica que l'any passat els clients ja van començar a comprar una mica abans del mes de novembre "potser perquè l'Ajuntament va donar uns vals i animava més a les compres", però que tampoc està notant una gran diferència i que la gent continua comprant com altres anys.
Pel que fa a la inflació del preu de les joguines, Vallvé reconeix que com a comerciants han notat que el preu de les joguines ha pujat en aquests últims mesos. "Nosaltres fem les comandes a principis d'any i les joguines ens arriben entre maig i juny, per tant, en aquestes no vam notar pujada de preu, però sí que quan hem fet alguna reposició, hem vist una lleugera pujada en el preu", ha dit.
Des d'Abacus, la responsable de la botiga de Sant Cugat, Lourdes Lafuente, assegura que estan notant una afluència de clients similar a la d'anys anteriors. "Som conscients que hi ha famílies que tenen més dificultats o menys recursos per destinar a les compres de regals de Nadal", comenta Lafuente. És per això, segons explica, que Abacus té un ventall "molt ample" pel que fa a productes i preus, "perquè tothom pugui fer un regal".
De fet, Abacus ja va fer les compres el mes de febrer, de manera que han pogut minimitzar l'impacte de la inflació. "Sí que hem notat que hi ha coses que han pujat. Però com que ho vam avançar tant, hem pogut minimitzar l'impacte en el preu final perquè no repercuteixi tant en les famílies", observa la responsable de Sant Cugat.
Pel que fa a les joguines més venudes d'aquest any, des de la botiga Juguettos destaquen, una edició més, que els Funko Pokemon i els Fuzzy Pets, uns animals interactius, són les vendes estrella. Des d'Els tres reis, la propietària destaca l'Imanix, un joc de construcció "molt creatiu que entreté molt als nens". Des d'Abacus no poden parlar d'una joguina preferida en concret, tot i que apunten que enguany hi ha molta tirada pels jocs de taula, així com pels de construcció, modelatge i coneixement.
DECLARACIONS
Tall Victoria Vallvè
La gent ja està mirant i fent compres. Potser l'any passat els clients van començar a comprar una mica abans perquè l'Ajuntament donava uns vals, però podríem dir que estem en un estil semblant al de l'any passat
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Alexia Noia
Comparat amb l'any passat, que tambè vaig estar treballant aquí no hi ha massa moviment
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Lourdes Lafuente
Sí que hem notat que hi ha coses que han pujat, però com que ho vam avançar tant, hem pogut minimitzar l’impacte en el preu final perquè no repercuteixi tant en les famílies.
Your browser doesn’t support HTML5 audio