La mobilitat, la neteja i l'habitatge, principals queixes dels santcugatencs

Segons l'Observatori Sociològic de juliol, els enquestats suspenen el trànsit i l'accés a l'habitatge

Imatge de la roda de la presentació / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 13/oct/22 per Anna González

Gairebé una quarta part dels santcugatencs, el 23,9%, considera que la mobilitat és el principal problema de Sant Cugat. Així es desprèn de la darrera onada de l'Observatori Sociològic, on la neteja (21,9%) i l'habitatge (18,9%) també apareixen entre les principals preocupacions. Tot i així, el 88,7% dels enquestats assegura sentir-se molt o bastant satisfet de viure a Sant Cugat, que rep una nota mitjana de 8,1. De fet, tot i que la valoració dels principals aspectes del municipi baixa respecte a l'onada anterior, els únics que se situen per sota de l'aprovat són el trànsit i l'accés a l'habitatge. De la mateixa manera, els serveis municipals també obtenen notes inferiors a l'onada del febrer passat, però sempre per sobre del 6.

Entre les preocupacions dels santcugatencs, les que més s'han incrementat respecte a l'últim Observatori són l'estat de les voreres i l'asfalt, així com els parcs i zones verdes. Per contra, la seguretat ciutadana passa de la tercera a la cinquena posició. La mobilitat continua encapçalant el llistat.

/ Foto: Ajuntament

En canvi, preguntats sobre els problemes de Catalunya, els ciutadans enquestats marquen en aquesta onada en els primers llocs la feina i els salaris, per davant de la política, que era la principal preocupació el juliol del 2021.

Estat general

La gran majoria dels santcugatencs assegura sentir-se molt o bastant satisfets de viure a Sant Cugat. La ciutat obté una nota per sobre del 8, un resultat que s'ha donat en les darreres set onades. De fet, l'Ajuntament és l'única institució que els enquestats aproven, amb un 5,5. Un fet que ha destacat el regidor de Participació, Oriol Sànchez, com a resultat de ser l'administració més propera al ciutadà.

Tot i així, és la pitjor nota registrada des del desembre del 2013. Aquesta tendència també es fa notar en les valoracions de diferents aspectes del municipi com l'estat general (6,5), els parcs i zones verdes (7,21), les instal·lacions esportives (6,9), la seguretat ciutadana (6,29), la recollida d'escombraries (6,26) i el manteniment del mobiliari urbà (6,07). Tots aquests aspectes aproven, però aconsegueixen valoracions inferiors a les obtingudes el juliol del 2021 i de les pitjors de les sèries històriques. A més, el trànsit i l'accés a l'habitatge suspenen de nou.

/ Foto: Ajuntament

Serveis municipals

Amb tot, però, la gran majoria de serveis municipals són coneguts pels santcugatencs i valorats per als seu usuaris. Tot i que les notes són lleugerament inferiors a l'onada anterior, tots els serveis obtenen notes per sobre del 6.

/ Foto: Ajuntament

Així, el millor puntuat és el Teatre-Auditori, seguit del Servei d'Atenció LGTBI (SAI) i el Museu.

/ Foto: Ajuntament

Metodologia

La 45a onada de l'Observatori Sociològic, elaborat per Institut Opinòmetre, s'ha realitzat amb un total de 1.080 entrevistes vàlides efectuades el juliol del 2022 de manera telefònica assistida per ordinador. L'univers de l'estudi -tant quantitatiu com qualitatiu- inclou homes i dones a partir dels 16 anys empadronats a Sant Cugat. Compta amb un mostreig estratificat i el marge d'error és de +/-2,96%.




DECLARACIONS

Oriol Sànchez

M'agradaria destacar que l'Ajuntament és l'única institució que aprova. És la que treu millor nota i demostra la importància de ser la institució més a prop de les persones.

Your browser doesn’t support HTML5 audio