TrÓnsit planteja reduir el lÝmit de velocitat en deu trams de l'AP-7 fins a 100 km/h

Es preveuen velocitats variables en moments de congestiˇ quan es disposi d'un sistema de gestiˇ intelĚligent


  • Comparteix:

Vehicles atrapats en una retenciˇ a l'AP-7 en l'operaciˇ sortida de l'˙ltim cap de setmana de juliol / Foto: ACN

Vehicles atrapats en una retenciˇ a l'AP-7 en l'operaciˇ sortida de l'˙ltim cap de setmana de juliol / Foto: ACN

El director del Servei CatalÓ de TrÓnsit (SCT), Ramˇn Lamiel, ha defensat que diversos trams de l'AP-7 limitin la seva velocitat a 100km/h en cas que convingui. 'L'AP-7 ens ocupa i ens preocupa', ha dit en una entrevista a Catalunya RÓdio. Aquesta decisiˇ tambÚ afectaria Sant Cugat, en concret, El tram Sant Cugat - Martorell, del quil˛metre 159 al 169.

Des del SCT reiteren que caldria una reducciˇ a la via de 120 a 110 km/h per combatre l'augment de l'accidentalitat, una proposta que la Direcciˇ General de TrÓnsit (DGT) descarta. Per aix˛, ha explicat, presentaran al titular de la via una proposta de reduccions "notables" en deu trams de l'AP-7 que sumen 70 quil˛metres. D'altra banda, Lamiel ha apuntat que les velocitats mÓximes podrien fixar-se per sota dels 100 km/h quan hi hagi congestions importants i es disposi d'un sistema de gestiˇ intelĚligent de la xarxa.

"L'AP-7 i el sistema viari no Ús el mateix que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d'una forma diferent", ha reivindicat el director del SCT. De moment, ha apuntat, ja s'ha apostat per posar sistemes predictius i de control en un total de 100 quil˛metres i es comenšarÓ a la C-58 aquest mateix any. Tanmateix, ha insistit Lamiel, cal que l'Estat limiti la velocitat en les vies amb mÚs accidentalitat.

En relaciˇ amb les vÝctimes mortals per accidents de trÓnsit a la xarxa viÓria interurbana de Catalunya, 103 des de principis d'any, Lamiel ha indicat que la causa mÚs concurrent Ús la distracciˇ, principalment per l'˙s del m˛bil. Com a exemple, ha citat un control dels Mossos a l'AP-7 en quŔ en 88 de 100 albiraments es va detectar que el conductor manipulava el m˛bil. Per aix˛, ha afirmat que a partir del setembre es posaran en marxa dues cÓmeres que detecten si s'utilitza el m˛bil mentre es condueix.

Ara bÚ, tot i la distracciˇ com a causa principal, tambÚ ha destacat que segons dades de l'Institut de Medicina Legal un 40% de les vÝctimes mortals ha consumit alcohol, drogues o psicofÓrmacs.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notÝcia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

AvÝs important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opiniˇ expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o ilĚlegal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancelĚlar el dret de publicaciˇ als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.