Pros i contres de l'avançament escolar: Les direccions opinen a una setmana de l'inici de curs

La mesura proposada per la Generalitat ha generat controvèrsia entre els equips directius santcugatencs

Enguany els alumnes començaran el curs una setmana abans que normalment / Foto: Salvador Miret (ACN)

Societat

Publicat el 29/ago/22 per Bel Miralles

L'avançament del curs escolar ha sigut una mesura controvertida des del seu anunci. Els avantatges que suposa per a les famílies, moltes vegades no compensa la implantació de la proposta. Entre els membres d'equips directius de diversos centres escolars de Sant Cugat hi ha divergència d'opinions a l'hora de valorar el canvi en el calendari. Cugat Mèdia n'ha parlat amb alguns d'ells.

Tant escoles públiques com privades estan d'acord amb el fet que la mesura és un avantatge per a la conciliació de les famílies, que normalment ja fa dies que treballen quan comença l'escola. La implantació d'aquest canvi, però, ha suposat una càrrega extra als equips directius de les escoles Joan Maragall i Turó de Can Mates, les dues públiques, que han hagut de planificar aquest curs que comença dilluns vinent, 5 de setembre, amb molta pressa. Alicia Arcalís, directora del Joan Maragall, ha explicat a Cugat Mèdia que enguany ha coincidit el tancament del curs durant el juliol, amb la preparació del següent, que normalment es feia al setembre.

Dolors Torres, directora del Turó de Can Mates ha valorat que l'avançament de l'inici del curs escolar ha suposat que els equips directius tinguin menys dies el setembre per fer totes les tasques de planificació que inclouen l'adequació de les aules, concreció d'activitats, acompanyament als nous docents i coordinar sortides. "Hauria estat millor implementar la mesura l'any que ve, sabent exactament quins dies teníem i tenint un curs escolar per avançar la planificació de tot un trimestre. Penso que la idea de la mesura era molt bona, però hagués estat excel·lent si s'hagués aplicat d'una altra manera", apunta Arcalís.

A l'Agora Sant Cugat International School, la mesura no ha suposat cap canvi. Com a escola privada, tenien llibertat per aplicar un calendari propi i ja fa temps que comencen el curs escolar la primera setmana de setembre. Jordi Ros, sotsdirector de l'escola s'ha alegrat de la implantació d'aquest calendari a la resta de centres i considera que la reducció de les vacances i l'augment de dies no lectius durant el curs és molt beneficiós per als alumnes. "Tot i que això t'obliga a fer aquesta planificació i aquesta previsió amb antelació, si posem els alumnes al centre i ells són el més important del procés educatiu, és evident que a ells els beneficia", afirma. La jornada intensiva, en canvi, no l'aplicaran. El sotsdirector assegura que no hi ha cap raó pedagògica per aplicar aquesta mesura que considera és una decisió purament logística.







DECLARACIONS

Alicia Arcalís

Si s'hagués fet la mateixa mesura implementada l'any que ve, sabent exactament quins dies teníem i tenint un curs escolar per avançar la planificació de tot un trimestre. Penso que la idea de la mesura era molt bona, però hagués sigut excel·lent si s’hagués aplicat d’una altra manera.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Jordi Ros

Tot i que això t'obliga a fer aquesta planificació i aquesta previsió amb antelació, si posem els alumnes al centre i ells són el més important del procés educatiu, és evident que a ells els beneficia. I de retruc beneficia als pares, però el més important són els estudiants.

Your browser doesn’t support HTML5 audio