Quatre projectes nous fruit de la col·laboració entre Cugat Mèdia i l'escola Turó de Can Mates
Els alumnes d'I3, I5, 2n i 3r de primària han presentat els treballs sorgits del programa sobre alfabetització mediàtica
Els alumnes de P3 de Turó de Can Mates han dut a terme un projecte per conscienciar sobre els mals del sucre / Foto: Cugat Mèdia
SocietatPublicat el 22/jul/22 per Bel Miralles
El programa de col·laboració entre Cugat Mèdia i l'escola Turó de Can Mates ha donat pas a quatre treballs nous aquest final de curs. Els alumnes d'I3, I5, 2n i 3r de primària han sigut els encarregats de dur a terme aquests exercicis de reflexió al voltant dels mitjans i la comunicació, que han comptat amb l'ajuda de Cugat Mèdia. Els projectes giren en torn l'alimentació saludable, l''stop-motion' i la ciutat de Sant Cugat.
Els alumnes de P3 mostren la relació entre sucre i cacau que hi ha en un pot de Colacao / Foto: Cugat Mèdia
El cacau té una proporció de sucre molt més saludable / Foto: Cugat Mèdia
Els més petits de l'escola, els d'I3, han volgut posar el focus a la quantitat de sucre que es troba en el Colacao a diferència d'alternatives més naturals. Els infants s'han vestit amb samarretes marrons i blanques, representant la relació entre cacau i sucre que hi ha en cada pot de Colacao. D'aquest exercici Cugat Mèdia ha elaborat un muntatge fotogràfic.
Els alumnes vestits de blanc representen la proporció de sucre i els de marró la de Colacao / Foto: Cugat Mèdia
Els alumnes de P3 de l'escola Turó de Can Mates / Foto: Cugat Mèdia
A I5, els alumnes han fet una tria dels productes alimentaris que els hi agraden més i han analitzat els anuncis. D'aquest estudi, han extret la conclusió que el que més els crida l'atenció de les campanyes publicitàries no és el menjar, sinó tot el que l'envolta. La seva tasca ha estat produir un anunci que adverteixi dels perills de la publicitat enganyosa. Cugat Mèdia va acompanyar-los durant el rodatge i muntatge, però el guió és completament seu.
Els de 2n de primària han pogut assistir a una classe teòrica sobre 'stop-motion' i han posat a prova els seus coneixements amb un vídeo fet amb peces de fruita. Els de 3r han elaborat una campanya turística que ressalta les seves parts preferides de la ciutat de Sant Cugat, amb el rodatge i muntatge a càrrec de Cugat Mèdia.