Marc Farrés (Agora Sant Cugat) treu la nota màxima possible als exàmens finals del Batxillerat Internacional
L'estudiant ha obtingut un 45 sobre 45, equivalent a un 13,8 a les proves d'accés a la universitat
Marc Farrés amb la medalla d'or de les Olimpíades Catalanes de Biologia / Foto: Marc Farrés
SocietatPublicat el 20/jul/22 per Bel Miralles
Marc Farrés té 17 anys, ha estudiat el batxillerat internacional a l'Agora Sant Cugat International School i ha obtingut la màxima nota possible, un 45 sobre 45 als exàmens finals. Aquesta nota equival a un 13,8 sobre 14 a la selectivitat, la tercera nota més alta de Sant Cugat. Farrés cita el treball dur i l'exigència com el seu mètode, però explica que sense el suport dels seus pares i professors, no hagués estat possible.
En veure la nota, Marc Farrés va sentir "una explosió d'energia increïble". Tot i haver-se preparat els exàmens durant dos anys i tenir molt bones notes al llarg dels seus estudis, no s'ho esperava. "Sempre ens deien que un 45 és quasi impossible. A la meva escola no havia passat mai", recorda. El seu mètode ha consistit a ser constant i meticulós. Durant els dos anys de Batxillerat no ha parat de fer exàmens de prova. Un procés, admet, que ha suposat molta pressió i estrès. "És dur. Jo soc un estudiant que m'exigeixo molt. He tingut el suport de molts bons professors que m'han ajudat moltíssim. Sense ells, res d'això hauria estat possible. És una pressió i una exigència constant terrible".
Segons l'Agora Sant Cugat, sempre ha estat l'alumne més destacat del seu curs. Però, aquest afany per l'estudi i l'excel·lència a vegades ha estat una obsessió. "És una mica graciós. Jo sempre m'he exigit molt més del que els meus pares o professors m'exigien. Un dels temes recurrents a les tutories és que soc massa demandant i això és un problema. És veritat que tant a casa com l'equip docent sempre m'ha dit que em relaxi i que no fa falta treure un 10 en tot".
Els exàmens finals del batxillerat internacional tenen diverses diferències amb la selectivitat. Per començar, en lloc d'un examen per assignatura se'n fan tres. Hi ha 6 assignatures que puntuen 7 punts i s'ha de fer un assaig filosòfic i una monografia, equivalent al treball de recerca, per arribar fins al 45. Per altra banda, als exàmens entren continguts dels dos anys de Batxillerat, a diferència de la selectivitat on només s'avalua l'últim any. Pel que fa a la dificultat, el Marc creu que els dos tenen avantatges i inconvenients. "Al final l'exigència és la mateixa. Treure una bona nota és molt difícil". El que sí que és veritat, remarca, és que l'avaluació és més "oficial i reglamentària". Al batxillerat internacional l'avaluació és quasi totalment externa i al Batxillerat convencional, el 60% de la nota la posa el mateix centre.
El jove santcugatenc està molt agraït amb la seva educació, que no només li ha aportat coneixements i idiomes. El que li dona més satisfacció són els valors que s'aprenen, explica. Durant el batxillerat ha pogut participar en activitats com la Beca Hondures, que ha recollit diners per becar a vuit estudiants.
El Marc ha decidit que estudiarà Farmàcia, ja que és una barreja entre química i biologia, les seves assignatures preferides.
DECLARACIONS
Marc Farrés
És dur. Jo soc un estudiant que m'exigeixo molt. He tingut el suport de molts bons professors que m'han ajudat moltíssim. Sense ells, res d'això hauria sigut possible. És una pressió i una exigència molt gran i fins a cert punt terrible.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Marc Farrés
És una mica graciós. Jo sempre m'he exigit molt més del que els meus pares o professors m'exigien. Un dels temes recurrents a les tutories és que m'exigeixo molt i soc massa demandant i això és un problema. És veritat que tant a casa com l'equip docent sempre m'ha dit que em relaxi.
Your browser doesn’t support HTML5 audio