Radars, carrils de gir més vistosos i una franja central rugosa a la Rabassada per reduir el risc d'accidents

La Generalitat ha invertit 700.000 euros perquè aquesta via deixi de ser la carretera més perillosa de Catalunya, segons un estudi del RACC

Societat

Publicat el 13/mai/22 per Clara Bardají

Ja es poden veure els canvis que s'han fet a la Rabassada per millorar la seguretat en aquesta carretera, considerada com la més perillosa de Catalunya, segons l'estudi EuroRap del RACC. Entre els treballs hi trobem la instal·lació de diversos radars, una millor senyalització dels carrils d'espera per girar a l'esquerra i, en alguns trams, s'ha pintat una franja central amb ressalts per alertar els conductors que envaeixen el carril contrari. La Generalitat ha invertit 700.000 euros per aquests treballs que volen reduir el risc d'accident a la BP-1417.

Segons l'estudi del RACC, en tots els accidents amb morts i ferits greus en la Rabassada, 13 en els últims tres anys, hi havia involucrada com a mínim una motocicleta. Un altre tipus d'usuaris habituals d'aquesta carretera són els ciclistes. En Ricard Español és ciclista i propietari de la botiga santcugatenca Bicisport. Quan fa sortides en bicicleta, les fa per altres carreteres de l'entorn que considera més segures que la Rabassada. Español es mostra satisfet amb les millores ja presents a la via, però remarca que, ara, és important que els conductors també siguin prudents. Després d'aquests treballs, assegura que, a partir d'ara, "sí que començaran a arribar més" fins a la Rabassada.

La carretera de la Rabassada també dona accés a diversos barris de Sant Cugat, per exemple, a Can Cortés. De fet, els veïns del barri han reclamat durant anys aquestes millores i, ara, celebren que aquesta petició sigui una realitat. L'encara president de l'Associació de Veïns de Can Cortés, Aitor Arriaga, remarca que està sobre la taula una actuació a l'accés al barri, "un accés complicat i exigent". Això, però, està pendent de l'aprovació de la Generalitat després de la realització d'un estudi topogràfic.

La Generalitat ha invertit 700.000 euros en aquests treballs que encara no han acabat. Tot plegat, amb l'objectiu de treure la Rabassada d'aquest rànquing de carreteres amb més risc de sinistralitat. Arriaga afirma que "tenim una Rabassada més segura pel que fa a les condicions de la via". Ara, però, és necessari que tots aquells que circulen per aquesta via "també la facin més segura".




DECLARACIONS

Ricard Español

Primer esperarem que realment el que s'està fent doni els seus fruits, però sí que començarem a arribar més per aquí.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Aitor Arriaga

El que és l'accés al barri de Can Cortés, un accés complicat i exigent, és possible que pugui venir alguna millora. Depèn d'un estudi topogràfic. Tenim una Rabassada més segura pel que fa a les condicions de la via. Ara, els que fem servir la via, també l'hem de fer més segura.

Your browser doesn’t support HTML5 audio