Subirà, sobre el possible desdoblament de la línia del Vallès: 'Segurament permetrà soterrar alguns trams de Sant Cugat'
La presidenta de FGC ha inaugurat aquest dijous una exposició a Valldoreix sobre el 40è aniversari de la companyia ferroviària
Publicat el 7/abr/22 per Sergio Morales
La presidenta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), la santcugatenca Marta Subirà, apunta que si es materialitza el projecte per desdoblar la línia del Vallès amb un nou túnel a Collserola, això permetria soterrar alguns trams de la línia a Sant Cugat. Ho ha dit després que l'alcaldessa, Mireia Ingla, plantegés aquesta possibilitat (en concret parlava del tram entre Valldoreix i Volpelleres i Mira-sol) en una carta que ha fet arribar al vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró. La proposta per fer un nou túnel, ha explicat Subirà, s'està estudiant 'en ferm' i permetria connectar en 10 minuts Barcelona amb Terrassa i Sabadell, així com donar resposta a l'increment d'usuaris (actualment són uns 80 milions anuals). En tot cas, la mirada per fer realitat aquests projectes se'n va cap als volts de 2030.
Recentment, els primers trens nous dels FGC han començat a circular amb passatge. Això permetrà d'aquí a uns mesos augmentar les freqüències a la Línia del Vallès. En el cas de Sant Cugat, hi haurà un tren cada 2,5 minuts, mentre que des de Terrassa i Sabadell serà cada cinc minuts. Així, FGC amplia la seva capacitat amb una oferta de 110 milions de places. Amb tot, la companyia ja treballa per donar resposta quan la demanda superi aquesta oferta.
Subirà ho ha explicat aquest dijous en una atenció als mitjans durant la inauguració de l'exposició commemorativa itinerant dels 40 anys de la companyia ferroviària, que ha fet parada a Valldoreix i que es pot veure a la Casa de la Vila durant tot el mes. Es tracta d'una mostra amb plafons que posen de manifest el creixement de l'entramat ferroviari a Catalunya i que es podrà veure durant tot el mes. "Vol ser un homenatge a la història dels trens a Catalunya", ha explicat Subirà, posant el focus en FGC, que des de l'any 1979 es va fer càrrec d'algunes línies que ja hi havia a Catalunya i que "durant aquests anys les ha anat modernitzant". De fet, encara mirant al futur, la santcugatenca ha subratllat l'extensió de la companyia a zones de l'interior del país i, properament, també a les terres de Tarragona.
Per la seva banda, el president de l'EMD de Valldoreix, Josep Puig, ha posat de manifest la importància de l'arribada del ferrocarril a la vila. "Quan es va implantar la línia del metro de Sarrià, que es deia, la gent de Barcelona va començar a venir a estiuejar a Valldoreix i Sant Cugat", ha relatat.
L'exposició recull els orígens de la xarxa ferroviària, de la companyia FGC i de la importància que ha tingut per potenciar el turisme, especialment a la muntanya. També exposa el creixement de les línies del Vallès i del Baix Llobregat, així com la de la Lleida a la Pobla. Finalment, fa una mirada al futur per "una xarxa ferroviària innovadora".
DECLARACIONS
Marta Subirà
És una proposta que estem estudiant en ferm i que permetrà soterrar trams de línia a Sant Cugat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio