La Generalitat buscarà un acord amb Adif per construir els dos intercanviadors a Sant Cugat entre FGC i Renfe

Fa un mes l'alcaldessa es va reunir amb el Ministeri a Madrid, que aquest any encarregarà els estudis de viabilitat d'aquests dos intercanviadors

L'estació de Renfe de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

Societat

Publicat el 23/mar/22 per Miquel Blázquez

El Departament de Territori de la Generalitat negociarà amb Adif per poder construir dos intercanviadors ferroviaris a Sant Cugat del Vallès. Els dos nodes es construirien a les estacions d'Hospital General i Volpelleres per connectar amb l'estació de Rubí i Sant Cugat de la R8 de Renfe. Aquesta és la proposta que la plataforma FemVallès ha presentat al conseller Jordi Puigneró, que es va comprometre a parlar-ne amb el Ministeri. Fa un mes, l'alcaldessa es va reunir amb el Ministeri de Transports a Madrid va arrancar el compromís que aquest any encarregaran els estudis tècnics per valorar la viabilitat de construir aquests dos intercanviadors.

Segons expliquen des de FEMvallès, el Departament de Territori, liderat pel conseller Jordi Puigneró, s'ha compromès a iniciar les gestions amb Adif per poder impulsar la construcció i gestió de dos nodes a la línia R8 al seu pas per Sant Cugat del Vallès. Aquests intercanviadors, que serien, tal com afirmen fonts de la plataforma vallesana, "molt senzills d'instaurar", permetrien que l'estació de Volpelleres connectés la línia S2 d'FGC (Sabadell-Barcelona) amb l'estació de Sant Cugat de l'R8 de Rodalies (Martorell-Granollers) i que l'estació d'Hospital General connectés l'S1 (Terrassa-Barcelona) també amb l'estació de Rubí de la mateixa R8.

Fa un mes el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda urbana es va comprometre amb l'alcaldessa, Mireia Ingla, i el primer tinent d'alcaldia, Pere Soler, a encarregar aquest any els estudis tècnics per valorar la viabilitat de construir aquests dos intercanviadors entre els Ferrocarrils de la Generalitat i Renfe. Mentre no arribin aquests informes, el director general de Planificació i Avaluació de la Xarxa Ferroviària del Ministeri, Casimiro Iglesias, va explicar que Renfe millorarà la zona d'estacionament, l'accés i el manteniment de l'estació de Sant Cugat de la R8.

El vocal de FEMvallès, Manel Larrossa, insisteix que "porten lluitant per millorar unes connexions que històricament no s'havien previst" i reivindica que "la instal·lació d'aquests nous intercanviadors frenaria l'ús excessiu del vehicle propi i es permetria alliberar de pressió el centre de Barcelona".

A més d'aquests dos nodes a Sant Cugat, l'Associació també reclama, des de fa anys, dos intercanviadors més (Riu Sec i Riera de Calders), tot i que fonts de l'entitat qualifiquen de "molt complicada" la seva implementació. De la mateixa manera, també proposen el desplegament de la xarxa 'BRCAT', una proposta que buscaria establir línies de bus entre el Vallès Occidental i Vallès Oriental. Aquesta darrera proposta ha agafat, segons explica l'entitat vallesana, encara més pes en els darrers mesos després de l'accident a l'AP7, que va deixar tres víctimes mortals i que exemplifica l'excés de velocitat i de vehicles a les principals vies de comunicació.


DECLARACIONS

Manel Larrossa

Com a femVallès reclamem quatre intercanviadors al Ministeri de seguretat i funcionalitat. D'aquesta manera tindríem una xarxa de connexions reals dins del Vallès.

Your browser doesn’t support HTML5 audio