Xavier Bonal (doctor en Sociologia): 'El confinament ha agreujat la desigualtat educativa'

Bonal ha explicat al cicle 'Enraonar' les conseqüències del confinament a la desigualtat educativa

Xavier Bonal durant la xerrada / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 1/mar/22 per Jana Oteo

El catedràtic de Sociologia i professor de la UAB Xavier Bonal s'ha trobat amb una 'situació inèdita' arran de la pandèmia i el confinament, ja que a banda de detectar efectes negatius en l'aprenentatge general dels alumnes, afirma que també ha afectat en les desigualtats d'aquest aprenentatge. Tot plegat ho ha explicat aquest dilluns en una xerrada del cicle 'Enraonar,' que centra aquesta edició en l'ensenyament. El ponent ha basat la conferència en la seva recerca feta en situació 'd'emergència social', en la qual va recollir dades sobre com van portar el tancament escolar les famílies.

Bonal ha parlat també sobre com ha estat l'actuació de la política educativa respecte a aquesta problemàtica, i ha criticat la seva "ineficàcia". El sociòleg afirma que la desigualtat educativa és un problema que "s'arrossega malgrat la tornada a les aules", i que "els efectes sobre la desigualtat en l'aprenentatge romanen al temps".

Aquesta és la tercera de les set xerrades del cicle 'Enraonar', organitzat per l'Ajuntament de Sant Cugat, que reflexiona sobre temes educatius. La ponència es podrà veure íntegra aquest dimecres al web de Cugat Mèdia.

Següents xerrades

  • 14 de març. 'L'impacte de les pantalles a l'educació'. Ponent: Liliana Arroyo, doctora en Sociologia per la UB.
  • 21 de març. 'Jo aprenc, tu aprens, nosaltres aprenem. Què ens ha deixat el projecte de transformació educativa Escola Nova 21?'. Ponent: Eduard Vallory, doctor en Ciències Polítiques i Socials de la UPF.
  • 28 de març. 'El compromís i el gust d'Educar'. Ponent: Fathia Benhammou, mestra especialitzada en Educació Infantil.
  • 25 d'abril. El compromís i el gust d'Educar. Ponent: José Manuel del Pozo, doctor en Filosofia de la UB.



  • DECLARACIONS

    Xavier Bonal

    Hem tret les conclusions que malauradament, i com era d'esperar, el confinament agreuja la desigualtat educativa. Genera processos d'acumulació de desigualtat i de desaprenentatge, i malauradament les polítiques públiques, i les polítiques educatives en particular, no han sabut respondre amb prou celeritat. Tot i que s'han fet molts coses, i moltes s'han fet bé, no podem oblidar que això ha passat i que això s'arrosega.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio