El servei de primera acollida registra 61 persones ateses durant el primer any
El servei ofereix acompanyament a persones estrangeres per tal de facilitar-los viure i treballar a Catalunya
El Servei de Primera Acollida ja ha atès 61 persones en un any / Foto: ACN
SocietatPublicat el 4/feb/22 per Maria Bragós
El servei de primera acollida de l'Ajuntament ha atès 61 persones durant l'any que fa que funciona. La regidora de Ciutadania, Gemma Aristoy, havia avançat aquesta informació en una entrevista amb Cugat Mèdia i l'ha detallat en una roda de premsa aquest divendres, on s'ha mostrat satisfeta d'aquesta meta, ja que ha assegurat que quan es va encetar el mandat van veure aquesta acollida a la ciutat com una necessitat que calia cobrir. És a partir d'aquí que es va decidir implementar aquest servei, amb un responsable que acompanya les persones que van arribant a Sant Cugat i que es troben en situació d'immigrades, sol·licitants d'asil, refugiades, apàtrides o retornades a Catalunya.
Amb tot plegat, es vol promoure l'"autonomia personal" d'aquestes persones. És per això que el servei ofereix l'acompanyament, la formació i la certificació d'uns coneixements mínims perquè els sigui més fàcil viure i treballar a Catalunya. Pel que fa a la formació, es divideix en tres mòduls: el de llengua, dedicat a aprendre català i castellà amb cursos de 90 hores cadascun; el de coneixements laborals, sobre el mercat de treball, i l'anomenat 'Sant Cugat', destinat a conèixer la ciutat i la realitat catalana.
"El que pretenem és que hi hagi aquesta primera atenció i que coneguin què poden fer: on dirigir-se i on adreçar-se per fer tramitacions de qualsevol mena. També pensem i acompanyem en com fer el padró, però també amb el tema sanitari, amb tota la pandèmia: on fer la tramitació per tenir la targeta sanitària. Totes aquestes qüestions són les que anem gestionant", ha explicat la regidora per posar alguns exemples de la tasca que es fa.
Un altre punt important és que la Generalitat expedeix un Certificat d'Acollida per a totes les persones que acaben l'itinerari. Aquest certificat els és d'ajuda a l'hora de buscar feina o de fer valer la seva formació i experiència. A més, és útil en els processos d'estrangeria com ara l'arrelament social, la modificació o la renovació d'autoritzacions de residència o l'adquisició de nacionalitat.
DECLARACIONS
Gemma Aristoy
El que pretenem és que hi hagi aquesta primera atenció i que coneguin què poden fer: on dirigir-se i on adreçar-se per fer tramitacions de qualsevol mena. També pensem i acompanyem en com fer el padró, però també amb el tema sanitari, amb tota la pandèmia: on fer la tramitació per tenir la targeta sanitària. Totes aquestes qüestions són les que anem gestionant.
Your browser doesn’t support HTML5 audio