Fem Vallès reclama al Ministeri de Transports un pla de millores i gestió a l'AP-7 i la B-30
L'entitat demana moderar la velocitat i regular els avançaments com a mesures per disminuir la mortalitat i acabar amb les retencions
Imatge d'arxiu de retencions a l'AP7 al seu pas per Sant Cugat a causa d'un accident / Foto: Servei Català de Trànsit
SocietatPublicat el 31/gen/22 per Joan Tomàs
L'associació Fem Vallès ha enviat una carta aquest divendres al Ministeri de Transports per reclamar un pla de millores i gestió a l'AP-7 i la B-30, segons ha informat l'entitat en un comunicat. Ho ha fet arran de l'accident que dilluns va provocar tres víctimes mortals i tres ferits l'alçada de Barberà del Vallès. La carta posa l'èmfasi en la necessitat de moderar la velocitat i implementar una regulació en l'avançament de camions en el sector Vallesà de l'AP-7, que és el tram de l'autopista amb més densitat de vehicles i on periòdicament es concentren accidents i retencions. Així doncs, l'associació, que agrupa vint-i-una entitats del Vallès i vetlla per l'ordenació territorial de la comarca i de Catalunya, ha demanat millorar els accessos entre l'AP-7 - B-30 i la C-58 - C-17 per reduir les cues i augmentar la seguretat.
L'entitat veu en el català Xavier Flores, recentment escollit secretari d'Infraestructures pel ministeri, un aliat per solucionar bona part dels problemes que pateix l'AP-7 i la B-30, una infraestructura que fa 25 anys que no té un pla sistemàtic de millores. És per això que l'entitat demana un pla de millora general dels nusos, les connexions de la C-58, C-17, N-150 i la via lateral B-30 per tal d'integrar l'autopista.