Sant Cugat passa de dues a cinc zones escolars de cara al curs 2022-2023

La nova zonificació prioritza la proximitat al centre i l'heterogeneïtat sociocultural de les famílies

La regidora Pilar Gorina i la tècnica d'educació de l'Ajuntament Eulàlia Formiguera / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 15/des/21 per Sara Bella

Sant Cugat estarà dividida en cinc zones escolars de cara al pròxim curs 2022-2023. Així, la ciutat passa de dues a cinc zones i les famílies, per tant, hauran d'escollir entre tres, quatre o cinc centres de la seva zona. La regidora d'Educació, Pilar Gorina, ha explicat en roda de premsa que aquesta decisió respon, principalment, a la voluntat d'apropar les escoles als domicilis i de rectificar els desequilibris entre centres escolars en la composició social de l'alumnat.

De forma orientativa, les zones escolars es divideixen així:

  • Zona 1: Monestir-Sant Francesc i Coll Favà.
  • Zona 2: Nucli, part de Parc Central, Eixample Sud i Torre Blanca.
  • Zona 3: Volpelleres i Sant Domènech.
  • Zona 4: Mira-sol, can Mates, Arxiu i part de Parc Central.
  • Zona 5: Valldoreix, la Floresta i les Planes.


  • Mapa de la nova zonificació
    Mapa de la nova zonificació escolar / Foto: Ajuntament de Sant Cugat


    Des de l'Ajuntament s'ha habilitat un cercador mitjançant el qual es poden consultar les escoles, instituts i centres educatius que corresponen a una determinada adreça. S'hi pot accedir a través d'aquest enllaç.

    Educació secundària

    Pel que fa a la secundària, a partir del pròxim curs hi haurà zonificació única, tot i que cada escola pública tindrà adscrits dos instituts. Així, les escoles La Floresta, Ferran i Clua, Ciutat d'Alba, Turó de can Mates i Joan Maragall tindran plaça garantida als instituts Arnau Cadell i Angeleta Ferrer, mentre que les escoles Pins del Vallès, Gerbert d'Orlhac, L'Olivera, Collserola i Pi d'en Xandri estan adscrites al Pla Farreras i al Leonardo da Vinci.

    'A Sant Cugat fem una gran escola'

    Amb aquest eslògan s'ha donat a conèixer la nova zonificació escolar, mitjançant la qual es busca reequilibrar la demanda i garantir la pluralitat educativa, donar valor a la proximitat del centre educatiu i a la mobilitat sostenible, i complir el nou decret d'admissió d'alumnes en contra de la segregació escolar.

    La regidora ha posat èmfasi en la qualitat educativa de tots els centres de la ciutat i ha recordat que, per davant de la proximitat del domicili, primarà l'agrupació de germans. En aquest sentit, ha aclarit que aquells infants que tinguin germans escolaritzats a un centre d'una zona diferent de la seva, també s'hi podran inscriure.

    Un procés de reflexió i consens

    Per acabar, la regidora ha assegurat que la nova zonificació és el resultat d'un procés de reflexió i consens. "No em sento sola, em sento molt acompanyada en l'execució d'aquest projecte", ha dit Gorina.

    En aquest sentit, la regidora ha concretat que la proposta es va començar a estudiar a principis del 2021, es va aprovar per assentiment de tots els representants del Consell escolar municipal, que està format per l'Ajuntament, les direccions de tots els centres educatius públics i concertats, les AFES públiques i concertades, i els representants del professorat i alumnat.

    Finalment, la proposta s'ha aprovat aquest dimecres per la Taula local de planificació educativa, un òrgan format per l'Ajuntament i el Departament d'Educació.




    DECLARACIONS

    Pilar Gorina

    El respecte als límits el barri, l'escolaritat de proximitat, que la població de cada zona sigui heterogènia.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio

    Pilar Gorina

    Els objectius de la nova adscripció són garantir un procés de continuïtat d'itinerari educatiu, que hi hagi escoles que tinguin el seu institut de referència, coherència pegadògica i millorar la taxa d'escolarització a secundària del sector públic.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio