Bicicletes i vianants ja poden passejar per la rotonda de l'Hipòdrom
El nou carril bici s'anirà allargant fins que connecti el centre de Sant Cugat amb Rubí
Publicat el 19/nov/21 per Maria Bragós
Sant Cugat ja disposa d'un nou itinerari perquè bicicletes i vianants puguin circular per la carretera de Rubí, concretament en el tram entre la plaça del Xic, la rotonda de l'Hipòdrom i el carrer de Prat de la Riba. Tot plegat ha estat possible ara, després que les obres quedessin aturades el setembre del 2019 per la fallida de l'empresa adjudicatària. Els treballs es van reprendre el juliol i s'han pogut completar tres mesos després; i aquest divendres, finalment, ha tingut lloc la inauguració.
Amb el nou carril, la ciutat pretén afavorir una mobilitat alternativa al cotxe privat. De fet, la seva posada en marxa ha coincidit amb la de la Zona de Baixes Emissions, tal com ha explicat la regidora de Sostenibilitat, Alba Gordó: "Entenem que aquesta ZBE ha de servir per reduir el trànsit de cotxes a la ciutat, i per seguir avançant cap a aquesta ciutat en què l'ús de la bicicleta sigui predominant. Cada vegada fem aquest pas envers una mobilitat molt més activa, molt més saludable i molt més sostenible".
El nou carril bici vol convertir-se en una gran via de mobilitat sostenible que connectarà el centre de Sant Cugat i Rubí. Això serà en diferents fases. D'entrada, està previst allargar el carril bici des de la rotonda de l'Hipòdrom fins al Centre Comercial Sant Cugat. D'altra banda, l'Ajuntament ha contractat una obra per connectar amb carril bici l'avinguda Rius i Taulet entre la rotonda del Xic fins a l'avinguda Graells. Les obres d'aquest tram han començat aquesta setmana i es preveu que durin un mes. Després arribaran les fases 2 i 3, que contemplen connectar el carrer Prat de la Riba amb l'avinguda dels Països Catalans, i l'avinguda dels Països Catalans amb la plaça dels Carreters.
Per últim, el projecte del tram que va de la plaça dels Carreters al Leroy Merlin està en tràmit, pendent de la seva aprovació definitiva per part de la Junta de Govern Local i posterior publicació al BOPB. Quan totes aquestes connexions siguin una realitat, el carril bici tindrà una llargada de dos quilòmetres i mig.
El tinent d'alcaldia i els dos regidors, en roda de premsa / Foto: Localpres
Per la seva banda, el tinent d’alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat, Seguretat i Transport, Pere Soler, ha comentat que el projecte "és un greuge que s’arrossegava de l’anterior govern i al qual hem posat remei per tal de poder continuar la pacificació del trànsit cap al centre comercial i garantir la seguretat de vianants i bicicletes". El regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, José Gallardo, per la seva banda, ha dit que "la nova via és una aposta per crear infraestructura per a ciclistes i itineraris de vianants directes i segurs, per permetre que els desplaçaments a peu i en bicicleta siguin més competitius respecte als desplaçaments amb vehicle privat".
DECLARACIONS
Alba Gordó
Entenem que aquesta ZBE ha de servir per reduir el trànsit de cotxes a la ciutat, i per seguir avançant cap a aquesta ciutat en què l'ús de la bicicleta sigui predominant. I que cada vegada fem aquest pas envers una mobilitat molt més activa, molt més saludable i molt més sostenible.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Pere Soler
Fer aquest projecte i travessar aquesta rotonda pel mig a peu i en bicicleta ens possibilita aquesta connectivitat, amb aquesta primera fase, i per tant motiva la connectivitat de la xarxa de carrils bici
Your browser doesn’t support HTML5 audio
José Gallardo
La segona fase arribaria fins a l'acabament de la Boeringher, que és una cosa que està més avançada. Dates, no en podem dir, però és la que està més avançada. I després hi ha la tercera fase, que arribaria fins al Garden, que és la rotonda del Carrefour i seria la tercera fase a fer-se.
Your browser doesn’t support HTML5 audio