Queixes de santcugatencs perquè Energia XXI no cobra les factures de la llum des de fa mesos

La companyia, que forma part del grup Endesa, ho atribueix a l'entrada en vigor dels peatges elèctrics

Imatge d'arxiu d'una factura d'Endesa / Foto: ACN

Societat

Publicat el 29/nov/21 per Miquel Deantonio

Diversos veïns de Sant Cugat fa setmanes que es queixen a les xarxes socials que tenen problemes a l'hora de pagar les factures de la llum. Diuen que Energia XXI, empresa que pertany al grup Endesa, fa mesos que no els cobra les factures. Els clients expressen l'angoixa de què hauran de pagar tots els mesos pendents en una sola factura, com ja els ha passat a altres consumidors, com ha explicat Florencia Mirabelli a Cugat Mèdia. Des d'Endesa, però, afirmen que les factures no cobrades sí que es podran fraccionar i que el problema és culpa de l'entrada en vigor dels peatges elèctrics.

Fonts d'Endesa consultades per Cugat Mèdia atribueixen aquesta anormalitat en les factures amb l'entrada en vigor dels peatges elèctrics del govern espanyol, els quals han canviat el model de factura i això ha provocat un retard en alguns clients.

Una de les persones afectades per aquesta situació, la veïna de Sant Cugat Florencia Mirabelli, explica que va estar quatre mesos sense rebre les factures de la llum. Cansada d'aquesta situació, va decidir canviar de subministradora elèctrica i ara és clienta d'Hola Luz. Després de produir-se el canvi, segons afirma Florencia, Endesa li va reclamar llavors el pagament de les factures pendents, però sense la possibilitat de fraccionar-les, per la qual cosa haurà de pagar els quatre mesos de cop.

Tanmateix, explica que la comunicació directa amb Endesa és força millorable, ja que "en totes les reclamacions, o rebia un email dient-me que ara no em podien donar una resposta o que estaven en procés de solucionar-lo i que quan se solucioni m'ho fraccionarien, era sempre la mateixa resposta".

El cas de la Florencia es pot extrapolar a més santcugatencs que també han patit aquest desajust en les factures i ara tenen l'angoixa per si han de pagar moltes factures en una sola.




DECLARACIONS

Florencia Mirabelli

Quatre mesos sense rebre les factures de la llum d'Endesa, mentrestant com que tenia por que se m'acumulessin i que m'ho vulguessin cobrar tot junt, vaig presentar diverses reclamacions i no tenia resposta. L'únic que em podien passar era la lectura del comptador i quan rebés la factura me la podrien fraccionar, i així vaig estar els quatre mesos.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Florencia Mirabelli

No em donaven llargues, però en totes les reclamamacions o rebia un correu dient-me que ara no em podien donar una resposta o que estaven en procés de solucionar-ho i que quan se solucionés m'ho fraccionarien, era sempre la mateixa resposta.

Your browser doesn’t support HTML5 audio