Menys cotxes elèctrics, més transport públic i més informació als cotxes afectats, les crítiques a la ZBE

Repensem la ZBE i l'Assemblea pel Clima veuen la Zona de Baixes Emissions com una mesura insuficient


  • Comparteix:

La plataforma Repensem la ZBE és crítica amb la implementació de la Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat, que des d'aquest dimarts ja aplica el règim sancionador. 'Molta gent rebrà sancions i no sabrà què està passant', reflexiona el membre del col·lectiu Marc López en una entrevista a Cugat Mèdia en la qual també ha participat la integrant de l'Assemblea pel Clima Clàudia Pla-Narbona, que també carrega contra la utilitat d'aquesta mesura: 'No és ecologista perquè no té en compte els gasos d'efecte hivernacle, només els que afecten la salut'. Ambdós coincideixen que la ZBE és una mesura 'insuficient' per fer front a la crisi climàtica.



La consideració que la ZBE es queda curta López la justifica en les dades de balanç dels sis primers mesos d'implementació: durant aquest mig any, un 1,8% dels vehicles que entren al centre de Sant Cugat haguessin estat sancionats en cas que es posessin multes. El representant de Repensem la ZBE va més enllà i lamenta que no s'hagi comunicat a aquests conductors que el seu vehicle serà a partir d'ara sancionable: "Llavors de què serveixen sis mesos sense sancions? Haurien d'haver notificat aquestes persones", ha reflexionat.

Des de l'Assemblea pel Clima, Pla-Narbona posa el focus en la classificació de la DGT, que no té en compte els gasos d'efecte hivernacle. "No es pot fer una mesura que no tingui en compte el principal factor del canvi climàtic", ha lamentat. Per al col·lectiu ecologista, de fet, fer un viratge cap a l'electrificació de la mobilitat no és suficient. Pla-Narbona ha recordat que "per extreure els minerals de les bateries, s'ha de fer a països del sud global, en condicions molt precàries i amb contaminació", així com que generar electricitat també genera una petjada ecològica. "Els cotxes ecològics no són la panacea del futur", ha sentenciat, a la vegada que ha refermat l'aposta per un canvi de model que impliqui reforçar el transport públic i l'espai per a mitjans sostenibles com les bicicletes.

Pel que fa a l'ordenança reguladora de la ZBE, Repensem la ZBE ha lamentat que el govern hagi només acceptat part d'una de les al·legacions que van presentar. "Vam sortir molt decebuts del procés", ha criticat López. En tot cas, augura "un malestar important" entre la ciutadania quan comencin a arribar les sancions, que volen aprofitar per seguir pressionant.




Marc López

De què serveixen sis mesos sense sancions si la gent no sap que serà sancionada? Creiem que molta gent rebrà sancions i no sabrà què està passant.

Clàudia Pla-Narbona

Les enganxines de la DGT no tenen en compte els gasos d'efecte hivernacle. No pots fer una mesura per l'emergència climàtica que no tingui en compte el principal factor del canvi climàtic.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.