Ferrocarrils estudia desdoblar la línia del Vallès amb un nou túnel entre Sant Cugat i Barcelona
L'objectiu és donar més capacitat a la línia quan aquesta arribi al límit dels 110 milions de passatgers anuals
Publicat el 25/oct/21 per Albert Solé
La línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat podria tenir un segon túnel per Collserola per connectar Sant Cugat i Barcelona a partir de 2030. L'empresa pública ho està estudiant per donar més capacitat a la línia quan aquesta arribi als 110 milions passatgers anuals, ja que actualment en té 80 milions. Així ho ha explicat Marta Subirà, presidenta dels Ferrocarrils, en una entrevista a Cugat Mèdia.
Fa unes setmanes Mercè Conesa, directora de l'Incasòl -i exalcaldessa de Sant Cugat-, va anunciar la construcció d'un barri nou a la zona del Parc de l'Alba de Cerdanyola del Vallès, a tocar de Sant Cugat, i va dir que s'hi construirien dues estacions dels Ferrocarrils. Preguntada per aquest anunci, la també santcugatenca Marta Subirà ha explicat a Cugat Mèdia que aquest no és un projecte a curt termini, però sí que estan estudiant l'opció d'un nou ramal que surti de Sant Cugat i arribi a plaça de Catalunya i "s'estan estudiant diferents alternatives per on pot passar", ha afegit.
Tot i que a l'entrevista s'entén que una de les opcions és Cerdanyola del Vallès, fonts dels Ferrocarrils han explicat a Cugat Mèdia que ara mateix no hi ha cap projecte que contempli la possibilitat de fer passar per Cerdanyola aquest segon túnel per Collserola.
Actualment la línia del Vallès, després dels perllongaments de Terrassa i Sabadell, ha passat a tenir 80 milions de passatgers anuals. Ara, amb la incorporació de 15 nous combois que permetran un tren cada 5 minuts en hora punta (cada dos minuts i mig a Sant Cugat), Ferrocarrils calcula que pot arribar als 110 milions de passatger a l'any, que ja seria el límit de la línia actual. "Com que la voluntat és que cada cop més gent agafi el transport públic i això algun dia també quedarà curt, hem de planificar alternatives per descongestionar aquesta línia", ha afirmat Subirà.
Sense segona estació a Rubí
El pla estratègic dels FGC pels propers cinc anys, que inclou actuacions a la zona de Tarragona, el Bages o l'Anoia, no inclou la segona estació de Rubí -al polígon de la Llana-, tan reivindicada per la ciutat veïna, ni tampoc el perllongament de la S2 de Sabadell fins a Castellar del Vallès.
El que sí que està dins aquest pla a cinc anys és posar en marxa l'anunciada connexió de la línia del Vallès amb la de Llobregat-Anoia a través de la futura L8 que unirà l'estació de Gràcia amb la de plaça Espanya passant per la plaça Francesc Macià.
DECLARACIONS
Marta Subirà
Estem estudiant l'opció d'un nou ramal que surti de Sant Cugat i arribi a Barcelona i s'estan estudiant diferents alternatives per on pot passar
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Marta Subirà
Si el segon túnel de Sant Cugat que donés més capacitat a la línia del Vallès no passés per Cerdanyola, s'hauria de contemplar alguna altra opció per donar cobertura ferroviària a aquesta zona
Your browser doesn’t support HTML5 audio