El Punt d'Atenció a la Mediació del Lloguer resol durant el primer any 70 expedients

Dels expedients resolts, 44 han tingut resultat positiu i 26, negatiu

Imatge d'arxiu d'una aplicació per buscar habitatge / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 10/set/21 per Sergio Morales

El punt de mediació entre propietaris i inquilins per renegociar els lloguers posat en marxa el juliol de l'any passat ha tramitat des de llavors 87 expedients, dels quals n'ha resolt 70. D'aquests, 44 han tingut un resultat positiu i 26, negatiu. Des de l'Ajuntament celebren que independentment del desenllaç de cada cas, 's'ha fet una tasca important primer d'assessorament i després d'apoderament dels drets dels usuaris'.

De les 44 atencions resoltes positivament, la majoria (18) han abordat la renovació contractual. De la resta, vuit són per buscar alternatives habitacionals, tres per negociar la rebaixa del lloguer, sis per renovar el contracte amb una rebaixa del preu, set de revisió contractual i dues de contenció d'inici de procediment.

Pel que fa als 26 expedients negatius, 15 han abordat la falta de capacitat econòmica de la família usuària, vuit la falta de voluntat de la propietat, tres la falta d'alternativa habitcional i una la falta de voluntat per part de la família usuària.

El servei, gestionat per Habitat 3, s'ha de sol·licitar a través de l'Oficina Local d'Habitatge presencialment al número 10 del carrer d'Elies Rogent, per telèfon al 93 587 89 10 o enviant un correu electrònic a olh@promusa.cat. En aquest contacte inicial amb el servei s'ofereix una primera atenció i, en funció de les diferents casuístiques, es derivarà al punt de mediació.