Consells per a famílies i adolescents que comencin l'institut

Eva Miró, coordinadora pedagògica de l'Institut Joaquima Pla i Farreras, aconsella com afrontar aquesta nova etapa


  • Comparteix:

Les mesures sanitàries que es fan a un institut durant la pandèmia, en una imatge d'arxiu / Foto: ACN

Les mesures sanitàries que es fan a un institut durant la pandèmia, en una imatge d'arxiu / Foto: ACN

Acabar 6è de primària vol dir començar 1r d'ESO, i això suposa un canvi d'etapa que transforma el dia a dia dels joves, però també de les seves famílies. No només és un canvi d'etapa educativa, també és un moment de canvi maduratiu que cada jove fa més o menys ràpid. Cugat Mèdia ha parlat amb Eva Miró, coordinadora pedagògica de l'Institut Joaquima Pla i Farreras de Sant Cugat, perquè els recomani com viure-ho amb tranquil·litat.


CONSELLS PER A LES FAMÍLIES
  • Estar presents: ser-hi i trobar l'equilibri entre estar-hi a sobre tot el dia i oblidar-se'n perquè ja s'han fet grans.
  • Estar atents: cada jove és diferent i necessita més o menys ajuda, però cal estar atent a qualsevol canvi d'estat d'ànim i/o de companyies i rutines, per exemple. També cal buscar espais perquè l'adolescent tingui un lloc per xerrar, compartir i comunicar-se.
  • Tranquil·litat: sovint el canvi costa més a les famílies que al mateix alumne. S'ha de transmetre un missatge de tranquil·litat, començant per mostrar confiança en el centre i el professorat.


  • CONSELLS PER A L'ALUMNAT
  • Viure-ho en primera persona: sovint no tenen tant neguit pel nivell de les classes, sinó pel que trobaran a l'institut, basant-se en històries i experiències que els han explicat. Hi ha molts mites i cadascú ho viu d'una manera diferent.
  • Encara que el canvi els faci por al principi, encarar-lo amb ganes, il·lusió i positivitat.
  • Mantenir o adquirir hàbits: l'ESO és una cursa de mitja distància que requereix constància, per això tenir hàbits de son, treball, alimentació, bones relacions i bon ús de xarxes socials.
  • Demanar ajuda quan es necessiti: el professorat, la família i els companys i companyes no estan tan allunyats com pot semblar.


  • CURS EN PANDÈMIA
  • Viure-ho en primera persona: sovint no tenen tant neguit pel nivell de les classes, sinó pel que trobaran a l'institut, basant-se en històries i experiències que els han explicat. Hi ha molts mites i cadascú ho viu d'una manera. La secundària és una etapa on és especialment important la socialització. Tot i això i malgrat les mancances en aquest aspecte, després de l'experiència del curs passat, els joves s'ho prenen amb positivitat i s'hi han habituat ràpidament.



  • Eva Miró

    Trobaràs gent que et dirà que l'ESO és molt fàcil i d'altra que et dirà que és molt difícil. Trobaràs gent que et dirà que els professors de l'ESO són antipàtics, i d'altra que et dirà que no. Per tant, no en facis cas i estigues obert a viure aquesta experiència en primera persona



    • Comparteix:

    OPINA

    Identifica't per comentar aquesta notícia.

    Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

    Avís important

    Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

    Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

    No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

    Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.