La llarga història de la construcció
Feia més d'un segle que es parlava del desig de travessar Collserola, però no va ser fins al març de 1967 que l'Ajuntament de Barcelona va iniciar un concurs públic per decidir quina empresa s'encarregaria de les obres. Dels 12 projectes que es van presentar, es va adjudicar la construcció a Tabasa, que avui en dia forma part d'Abertis.
Les obres van començar tres anys més tard, el desembre del 1970, i van avançar molt lentament. De fet, les dificultats van fer aturar la construcció en diverses ocasions. Quan se'n van reprendre les obres, durant l'última etapa del projecte, es va decidir fer servir l'antiga perforació com a sortida d'emergència per evacuar en cas d'accident i es va excavar un nou túnel dins el termini previst. En els últims anys, també es van repoblar les zones forestals afectades per les obres amb flora autòctona per minimitzar l'impacte ecològic.
Lluis Recoder
La ciutat de Barcelona es va apropar molt al Vallès, i Sant Cugat es va apropar molt a Barcelona. Això va canviar molt la realitat de Sant Cugat, que a l'estar tant a prop de Barcelona, també en cotxe, va fer que molta gent valorés més la qualitat de vida de Sant Cugat i la ciutat va fer una empenta.
Lluis Recoder
Moltes empreses van descobrir que al Vallès hi havia una ubicació molt ben comunicada, al costat de la B-30/AP7 i trobaven un espai que a Barcelona ni ho era. També des del punt de vista econòmic va ser un gran revulsiu, evidentment.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.