La nova mobilitat a Can Cadena posarà vianants i ciclistes al centre

La junta de veïns de l'EMD de Valldoreix ha donat llum verda a l'avantprojecte, que pressuposta els treballs en 774.400 euros

Imatge d'arxiu de Can Cadena, porta d'entrada a Valldoreix / Foto: Google Maps

Societat

Publicat el 22/mai/21 per Sergio Morales

Llum verda a l'avantprojecte de la reordenació de la mobilitat a l'entorn de Can Cadena, a Valldoreix. La junta de veïns de l'EMD ha donat el vistiplau (amb vots favorables de Junts per Valldoreix-Sant Cugat, la negativa del PSC i les abstencions d'ERC-MES i la CUP-PC) a l'estudi que recull les actuacions que s'hauran de fer en aquest entorn, porta d'entrada a la vila. Està previst que els treballs tinguin un cost de 774.000 euros, que estaran dividits en set grans àmbits: la plaça de Can Cadena, l'accés a l'estació de FGC, la plaça de Joan Majó, el passeig de Valldoreix, el carrer de Cervantes, el passeig d'Olabarria i el parc de l'avinguda de Bilbao.

Una vegada aprovat inicialment l'avantprojecte i informat l'Ajuntament de Sant Cugat, s'obre el període d'al·legacions, que dura 30 dies. L'aprovació definitiva haurà de rebre llum verda al ple municipal i, després d'això, ja es podrà tirar endavant la licitació i l'execució dels treballs. De moment, per tant, el calendari de tot plegat no està encara definit.

Quins canvis es produiran?

Plaça de Can Cadena
L'estudi proposa la creació d'un carril bici que es connecti amb altres de la zona i que afavoreixi la construcció d'un itinerari per a vianants i bicicletes entre Valldoreix i la Floresta. Serà un camí separat clarament del trànsit motoritzat. Amb tot, es posa sobre la taula la necessitat de no alterar l'amplada actual de la vorera.

Accés de l'estació de FGC
L'EMD vol facilitar "l'accés segur" a l'estació de FGC per a bicicletes i VMP (patinets i altres vehicles). Així, es preveu la construcció d'un carril bici segregat de pujada cap a la rotonda de Can Cadena, que passaria per on ara hi ha places d'aparcament de zona verda. Tot plegat obligarà a reordenar la zona de càrrega i descàrrega. L'altre tram seria una zona 30 on vehicles motoritzats i bicis compartirien calçada. A més, està previst reservar una zona per facilitar el gir a l'esquerra, cap a l'estació, al carrer de l'Espígol.

Plaça de Joan Majó
Amb l'objectiu d'ordenar els desplaçaments a peu i en bici entre la plaça de Joan Majó i l'entorn més proper a Can Cadena, l'avantprojecte preveu ampliar l'espai de la plaça des del parc, amb una sola entrada per a vehicles. A més, es reservarà un espai a la mitjana per facilitar l'entrada al passeig de Rubí des d'Olabarria i s'habilitaria un pas de vianants remuntable, perquè els vehicles es vegin obligats a reduir la velocitat.

Passeig de Valldoreix
El passeig de Valldoreix donaria continuïtat als carrils bici provinents de Sant Cugat i els enllaçaria amb la vila. Amb la reordenació, aquesta via passaria a tenir un sentit únic per als cotxes, amb limitació de velocitat als 20 quilòmetres per hora, i doble sentit per a bicis. A més, s'eliminarien les places d'aparcament a tocar de la placeta a tocar del carrer Cervantes, però se'n crearien algunes de noves perquè les puguin utilitzar els clients de la farmàcia.

Passeig d'Olabarria - Masia Rosàs
Al passeig d'Olabarria es proposa separar els carrils de circulació amb una mitjana enjardinada (excepte al tram des del qual s'accediria al CAP Valldoreix). També es preveu incorporar un nou pas de vianants davant de la Masia Rosàs, a l'alçada de l'avinguda de Bilbai. Davant del carrer de Cervantes es farà una ampliació de la calçada per facilitar la incorporació de vehicles d'aquesta via que es dirigeixin cap a Can Cadena. Les bicis també tindrien protagonisme en aquest trajecte, amb un carril segregat de la via motoritzada que connectaria la plaça Joan Majó amb el parc de l'avinguda de Bilbao i el carrer de Cervantes.

Parc de l'avinguda de Bilbao
Per tal que l'avinguda de Bilbao sigui espai segur per a aquells que van a peu, es preveu pavimentar els camins perquè sigui accessible a tothom. A més, està previst incorporar un pas de vianants remuntable i traçar un nou camí i carril bici des d'aquest pas, que es connectaria amb els que ja hi ha al parc.

Carrer de Cervantes
Una de les voreres del carrer de Cervantes serà, exclusivament, per als vianants. En canvi, l'altra passarà a ser un carril bici amb doble sentit. A la sortida del CAP Valldoreix s'instal·larà un pas de vianants remuntable, des d'on sortirà un carril bici que connectarà amb la zona de Can Rosàs. Per protegir el pas de vianants a tocar l'Olabarria, l'avantprojecte preveu la construcció d'una mitjana enjardinada. Finalment, també es proposa la incorporació d'un nou pas de vianants a la via, a tocar l'Olabarria.