Els comuns proposen al Congrés la millora de la connexió de les estacions de Renfe i FGC de Sant Cugat

La proposició del grup d'En Comú Podem al Congrés inclou ampliar la freqüència de l'R8 per quadruplicar els usuaris


Temes relacionats

Dos intercanviadors FGC-Rodalies i la millora de la C-1413 a Can Barata: L'impacte a Sant Cugat del Pla de Mobilitat del Vallès (25/feb/21)


  • Comparteix:

Ramon Gutiérrez, de Sant Cugat en Comú, i el diputat al Congrés Joan Mena a l'estació de Renfe de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Ramon Gutiérrez, de Sant Cugat en Comú, i el diputat al Congrés Joan Mena a l'estació de Renfe de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

El grup d'En Comú Podem al Congrés vol accelerar la instal·lació d'intercanviadors que millorin la connexió a les estacions de Rodalies de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que donen servei a Sant Cugat. A més, la proposta, que el grup ja ha registrat a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda 2030, inclou l'ampliació de la freqüència de la línia R8, amb l'objectiu de quadruplicar els usuaris d'aquesta línia i millorar la connexió de tres comarques que són 'motors de Catalunya', com el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Baix Llobregat.

Els comuns defensen l'"aposta" del govern de l'Estat pel foment del transport públic i la reducció de l'ús del vehicle privat i exigeixen que la Generalitat "hi vagi de la mà". Per aquest motiu, En Comú Podem ha presentat una proposició no de llei (PNL) al Congrés que contempla tres intercanviadors, a l'Hospital General de Catalunya, a l'estació de Renfe de Sant Cugat i a Barberà del Vallès, a més de l'impuls de la freqüència de pas a la línia R8, que dona servei a Sant Cugat. Segons ha explicat el diputat Joan Mena, amb una inversió "no desorbitada", que calculen d'uns 30 milions d'euros, es podria quadruplicar el nombre d'usuaris d'aquesta línia, que actualment és d'uns 4.100.

L'objectiu és accelerar una demanda històrica de Sant Cugat i impulsar un model de mobilitat i connexió més sostenible per una transició ecològica, amb estudis de viabilitat que defineixin com han de ser aquests intercanviadors i com ha de quedar, tal com ha explicat el coordinador de Sant Cugat en Comú, Ramon Gutiérrez, la franja que connecta l'estació de Renfe amb el Pins del Vallès, l'estació de FGC i el Bosc de Volpelleres i el CAR de Sant Cugat. Una zona que hauria de ser "de transició" entre aquests equipaments existents". Des d'En Comú Podem, que preveuen poder aprovar la proposició abans de dos mesos, asseguren que "no té sentit" que dues línies que passen l'una per sobre de l'altra no es comuniquin.


Joan Mena

Volem connectar les línies de Renfe amb les de FGC i impulsar l'ús de la R8 i la seva freqüència de pas, una línia que ha de donar servei no només a Sant Cugat, sinó també millorar la connexió entre tres comarques que són motor de Catalunya, com el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.