Boehringer Ingelheim participa en la creació d'un protocol de teleconsulta per a malalts pulmonars crònics

Es tracta d'un document de deu preguntes que s'han de respondre prèviament a la consulta

Exterior de Boehringer Ingelheim a Sant Cugat / Foto: Boehringer Ingelheim

Societat

Publicat el 5/mar/21 per Alba González

L'empresa farmacèutica Boehringer Ingelheim, amb seu a Sant Cugat, juntament amb les organitzacions de pacients FENAER i el comitè d'experts de diferents societats científiques de patologies respiratòries, APEPOC, han creat un protocol per a les consultes dels pacients de MPOC (Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica). Es tracta un qüestionari de deu preguntes que hauran de respondre abans de la seva visita amb el metge, que amb la pandèmia han passat a ser telemàtiques. L'objectiu és que les consultes tinguin una millor qualitat i així el metge sigui més conscient de l'estat de salut que presenta el pacient i pugui identificar més ràpidament les necessitats.

La pandèmia produïda pel virus SARS-Cov-2, ha fet que un gran nombre de visites mèdiques passin a ser per telèfon. Això ha evidenciat aspectes no coberts en pacients amb malalties cròniques. "Els metges no tenen l'oportunitat de veure les expressions o els gestos dels pacients, que en moltes ocasions apunten a problemes que no s'arriben a verbalitzar en una consulta a distància", ha afirmat Iñaki Morán, vicepresident de FENAER.

El protocol s'emmarca dins d'una campanya de conscienciació anomenada 'Dona-li una oportunitat a la distància'. La iniciativa ofereix als pacients de MPOC diferents recursos virtuals per garantir la qualitat de les seves visites telemàtiques i així poder normalitzar-les. A més, suposa un estalvi de temps en la detecció de situacions de risc.