Dos intercanviadors FGC-Rodalies i la millora de la C-1413 a Can Barata: L'impacte a Sant Cugat del Pla de Mobilitat del Vallès

El document preveu connectar les estacions Volpelleres i Hospital General amb l'R8

Imatge d'arxiu / Foto: Localpres

Societat

Publicat el 25/feb/21 per Anna González

El Pla Específic de Mobilitat del Vallès és ja una realitat. El document, que ja compta amb l'aprovació definitiva, proposa gairebé una desena d'actuacions a Sant Cugat amb el 2026 com a horitzó. Entre les propostes a executar, s'inclouen els intercanviadors ferroviaris entre les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) d'Hospital General (S1) i de Volpelleres (S2) amb l'R8 de rodalies de Renfe. També l'increment de freqüències, la potenciació de la xarxa de transport públic per carretera, la via ciclista Sant Cugat - Rubí - UAB i millores a l'AP-7 / B-30.

Pla Mobilitat Vallès
Infogram


A més de les actuacions previstes a Sant Cugat, el pla també incorpora altres mesures que també tenen un impacte directe sobre la mobilitat del municipi.

Copy: Pla Mobilitat Vallès
Infogram


El Pla Específic de Mobilitat del Vallès
Les actuacions de Sant Cugat s'inclouen en aquest pla que recull una setantena d'actuacions per "promoure una mobilitat sostenible, eficient i segura". Es prioritzen, així, el transport públic i els modes no motoritzats. La inversió està valorada en prop de 2.500 milions d'euros.

En cas d'implementar totes les mesures incorporades al pla, suposaria:
  • Incrementar la quota d’ús del transport públic en les relacions internes del Vallès del 13% actual al 21%
  • Augmentar la quota de transport públic en les relacions amb Barcelona, del 43% al 50%
  • Doblar la demanda en les principals connexions interurbanes amb bus mitjançant corredors BRCAT, dels 8 milions de passatgers/any als 16 milions passatgers/any
  • Incrementar la demanda del transport ferroviari en un 35%, amb 10 noves estacions, augment dels serveis, desdoblaments de línies i perllongaments
  • Reduir un 10% el trànsit viari respecte del previst per al 2026 en un escenari sense PEMV, que es traspassa a modes més sostenibles
  • Reduir la congestió de la xarxa viària d’altes prestacions i estalviar a les persones usuàries 10 milions d'hores de cues a l’any
  • Descongestionar la xarxa urbana, atès que la xarxa d’altes prestacions canalitzarà més trànsit
  • Millorarà la quota modal de la bici fins al 7% en les relacions entre nuclis urbans amb vies pedalables
  • Estalviar l’emissió de més de 109.000 tones de CO2 equivalent; el que suposa una reducció del 9% de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle a l’horitzó 2026
  • Deixar d’emetre més de 1.650 tones anuals de NOx i 102 de PM10, xifres que suposen un 25% i un 22% menys, respectivament.