El Síndic de Greuges de Sant Cugat ha dut a terme 28 actuacions durant el novembre
La majoria de queixes s'han tramitat via telemàtica a causa de la pandèmia
El Síndic de Greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio / Foto: Localpres
SocietatPublicat el 6/des/20 per Arnau Martínez
El Síndic de Greuges de Sant Cugat ha dut a terme 28 actuacions durant el novembre, de les quals 18 han estat queixes i 10 assessoraments. Pel que fa a les queixes, 12 ja han estat estimades i fan referència a temes com cultura, educació i llicències particulars. Durant aquest període, a causa de la Covid-19, s'ha combinat l'atenció presencial amb la telemàtica.
Aquest novembre, el Síndic de Greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio, ha rebut un total de 18 queixes, sis de les quals han estat estudiades i desestimades, no s'ha iniciat o esgotat la via, administrativa o no és competència del Síndic i s'ha acompanyat al ciutadà en el seu tràmit. Les 12 queixes restants han estat estimades: nou d'elles ja tenen la tramitació iniciada, dues han estat traslladades al Síndic de Greuges de Catalunya i una ha estat traslladada a una altra sindicatura. Les queixes estimades fan referència a temes d'educació (2), cultura (3), seguretat ciutadana (1), llicències particulars (2), qualitat urbana (1), via pública (1) i generals (2).
Respecte als 10 assessoraments, sis s'han traslladat fora de l'àmbit municipal (Mossos d'Esquadra i entitat bancària), tres a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i una als Serveis Socials de l'Ajuntament.
A causa de la pandèmia, la majoria de canals a través dels quals s'han iniciat són telemàtics i s'han fet per correu electrònic, pàgina web i per telèfon. Només una queixa s'ha presentat de manera presencial.