Sorea revisarà cas per cas les reclamacions per les facturacions fetes durant l'estat d'alarma

La concessionària de la gestió de l'aigua reconeix que hi ha casos d'estimació del consum que 'no s'han ajustat' a la realitat

Diverses factures de l'aigua de veïns de Sant Cugat han arribat amb irregularitats / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 2/set/20 per Sergio Morales

La concessionària de la gestió de l'aigua a Sant Cugat, Sorea, revisarà 'cas per cas' les reclamacions sobre les factures emeses durant l'estat d'alarma. La companyia explica que durant aquest període no es podien realitzar lectures dels comptadors i, per tant, van realitzar lectures estimades tenint com a referència el mateix període de 2019. Sorea reconeix que amb aquesta operació s'han produït casos on l'estimació 'no s'ha ajustat', tot i que subratlla que 'la majoria' sí que han estat properes a la realitat.

Així, la companyia es compromet a revisar les reclamacions en un període de 10 dies des que es faci la presentació per part de l'usuari. Sorea indica que les comprovacions no es poden realitzar automàticament i que, per tant, les revisions han de fer-se 'de forma personalitzada' perquè 'cada cas individual té supòsits diferents'.

Si finalment es detecta un error, Sorea indica que 's'ajustarà la facturació i es repartirà el consum real proporcionalment entre els períodes afectats'.

En el cas de les pòlisses lligades a activitats que van quedar restringides per decret (restauració, educació, oci...), des de Sorea es va fer una estimació de consum zero entre l'abril i el maig. A partir del juny, una vegada recuperat el consum real i normalitzada la facturació, la companyia ha descomptat els consums estimats en els períodes anteriors.

Aquells usuaris que considerin que hi ha irregularitats en les factures poden sol·licitar una revisió per internet o fent una trucada als telèfons de consulta i cita prèvia (93 495 35 40 o 900 405 070).