El Síndic de Greuges de Sant Cugat critica la 'improvisació' en la implantació de l'Anella Verda

Des de la institució s'ha obert una actuació d'ofici per fer arribar les queixes a l'Ajuntament i aportar suggeriments i recomanacions

El carrer de Francesc Moragas és un dels que s'ha adaptat per ampliar l'espai de vianants i ciclistes / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 14/jul/20 per Martí González

El Síndic de Greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio, ha presentat una actuació d'ofici en què critica la implementació 'improvisada' i 'amb manca de diàleg' de l'Anella de Mobilitat Verda. El Síndic ha fet arribar algunes de les principals queixes, principalment de comerciants de les zones afectades, a l'equip de govern i demana que es modifiquin algunes de les accions i s'amplïi l'oferta de transport públic perquè al setembre, amb la tornada de les escoles, no 'vagi a pitjor'.

La institució assenyala que la mesura ha tingut 'molt impacte' en el comerç local, per la 'dificultat d'accés' que comporta als carrers on s'ha aplicat. A més, la 'urgència' de la seva implementació ha provocat 'errors', com la reducció de places de càrrega i descàrrega o d'aparcament regulat sense alternatives, un fet que provoca col·lapses a les zones durant les hores punta. A més, alerta Palacio, juny i juliol, i més sortint d'unes restriccions de mobilitat, són mesos 'de transició' i la problemàtica pot 'empitjorar molt' al setembre, amb l'augment de la mobilitat i la tornada de les escoles.

El Síndic demana alternatives que complementin la intenció 'lícita' de l'equip de govern de donar prioritat a vianants i ciclistes per afavorir una mobilitat més sostenible al centre de la ciutat. Suggereix aparcaments dissuasoris a les zones perifèriques i busos llançadora cap al centre i que enllacin amb les estacions tant de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) com de Renfe i 'flexibilitat' en l'ús dels carrils compartits i regulats amb limitacions de velocitat. Palacio explica que la mesura hauria d'anar acompanyada d'un 'pla global de transició a una mobilitat sostenible' que inclogui, a banda de les propostes de pacificació del trànsit, vianantització i d'afavorir la circulació amb bicicleta, una ampliació del transport públic urbà i interurbà i d'altres alternatives per als clients dels comerços del centre.

A més, com a accions 'immediates', recomana continuar el diàleg amb comerciants, que s'estudiï la modificació dels recorreguts dels autobusos i que es reconsideri l'amplada i el doble sentit dels carrils bici.

De la seva banda, l'Ajuntament ha informat a Cugat Mèdia que s'està estudiant l'informe del Síndic i que s'emetrà un informe de resposta.


DECLARACIONS

Ramon Palacio

No pots pretendre carregar-te o disminuir el transport en vehicle privat, que és lícit, sense fer un augment significatiu de l'oferta de transport públic. I això no s'ha fet. La meva crítica és a la improvisació i a la manca de diàleg, a més d'aquest suggeriment de buscar solucions alternatives.

Your browser doesn’t support HTML5 audio