Un túnel de FGC que connecti el Vallès i Barcelona, prioritat per al sector empresarial
L'actual línia del Vallès és la més concorreguda del país per l'alta demanda i el límit tècnic que imposa l'actual infraestructura
La Línia del Vallès fa parada en set estacions de Sant Cugat / Foto: Localpres
SocietatPublicat el 10/jul/20 per Pau Vázquez / Acn
El sector empresarial del Vallès marca com a prioritària la construcció del nou túnel entre el Vallès i Barcelona per a Ferrocarils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per donar solució 'al col·lapse que pateix la línia actual'. La plataforma socioeconòmica FEMvallès, que aglutina una vintena d'entitats i associacions de la comarca i de Barcelona, defensa que el nou túnel connecti el Vallès fins al centre de Barcelona a través de Vallvidrera i se suma així a la petició de Foment del Treball, que la setmana passada situava aquest túnel a la llista de les 100 infraestructures bàsiques per a Catalunya. La Generalitat va anunciar a principis de març la intenció de construir aquest túnel i redactar l'estudi informatiu per definir-ne el traçat.
En declaracions a Cugat Mèdia, el membre de FEMvallès Manel Larrosa ha defensat que el nou túnel connecti amb el centre de Barcelona a través de Vallvidrera, seguint el traçat històric que el 1917 va arribar fins al Vallès. Argumenta que aquest traçat és més curt i menys costós que l'alternativa a través d'Horta, la qual, diu, suposaria molt més recorregut i major cost.
L'entitat també assegura que el pas de la línia per Vallvidrera mantindria l'equilibri actual entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa i evitaria l'obligació dels egarencs de passar per Sabadell. El nou túnel anunciat per la Generalitat estalviaria 15 minuts de viatge i conduiria al centre de Barcelona, amb la possibilitat de doblar el nombre de passatgers de la línia, segons la Generalitat.
D'altra banda, la plataforma vallesana també demana al departament de Territori que estudiï la connexió directa de les línies Vallès - Baix Llobregat dins Barcelona, entre Sarrià i plaça Espanya. Finalment, l'organització reclama la conversió a ample internacional de tota la línia del Baix Llobregat i del Bages.
DECLARACIONS
Manel Larrosa
Seria ideal que fos un túnel directe de Sant Cugat a Sarrià, i que els convois que venen de Sabadell i Terrassa puguin escollir un convoi ràpid o un lent que pari a totes les estacions.
Your browser doesn’t support HTML5 audio